مبارزه با مفاسد اقتصادی به پیشگیری و شفافیت نیاز دارد

۰۲م اسفند ،

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی به پیشگیری، شفافیت و رفع نواقص در گلوگاه‌های سوء استفاده نیاز دارد.

“ابوالفضل ابوترابی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائیممتازنیوز، با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری دربارهٔ برخورد با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: قبل از برخوردهای قضایی با مفاسد اقتصادی باید نظارت سیتماتیک در نهادهای اقتصادی اعمال شود.

عضو کمیسیون حقوقی قضائی مجلس گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی به پیشگیری، شفافیت و رفع نواقص در گلوگاه‌های سوء استفاده نیاز دارد.

وی افزود: در حال حاضر مجلس با استفاده با ابزار کنترلی دیوان محاسبات توانسته تخلفات بسیاری را کشف کند ولی متاسفانه کمیسیون اصل نود که کمیسیون برای مبارزه با مفاسد است به کمیسیونی بی خاصیت تبدیل شده است.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: دولت باید سیستم‌ها را مکانیزه کند تا رانت‌خواری‌هایی که اکنون در سیستم‌های اداری در حال فزونی است، از بین برود.

وی با تاکید بر وظایف قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه وظیفه برخورد با جرایم را پس از وقوع برعهده دارد، دستگاه قضا برای مبارزه با مفاسد اقتصادی باید به همه پرونده‌ها اعم از بزرگ و کوچک به یک اندازه اهمیت دهد چراکه جرم‌های کوچک زمینه ساز جرایم بزرگ می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.