مبارزه گوگل با پورنوگرافی کودکان در وب

۲۷خردادماه، آی تی ایران – گوگل در حال کار روی پروژه‌ای است که هدف آن محو کردن پورنوگرافی کودکان در وب است.

با استفاده از این تکنولوژی پایگاه اینترنتیها، آژانس‌های حقوقی و خیریه‌ها قادر خواهند بود با ساخت دیتابیسی از تصاویر غیراخلاقی مرتبط با پورنوگرافی کودکان در پنهان کردن یا حذف کامل آنها موفق شوند.

بر اساس نوشته دیلی تلگراف که بخش‌هایی از این پروژه را منتشر کرده هم اکنون گروه‌های مختلف حاضر در این پروژه به طور جداگانه مشغول مبارزه با این گونه محتوا می باشند اما پیچیدگی‌های موضوع و پراکندگی دانش هر کدام از گروه‌ها سبب شده مبارزه با پورنوگرافی کودکان در محیط وب به اندازه کافی موفق نباشد.

حضور گوگل در این گروه سبب می‌شود که آنها با ساخت دیتابیسی عمومی و در اختیار قرار دادن آن به سادگی امکان دسترسی همه گروه‌ها به آن فراهم شود.

پروژه تازه گوگل در حالی انجام می‌شود که سیاستمداران انگلیسی اخیرا فشارها برای فیلترکردن و حذف موارد اینگونه از نتایج جست و جوی خود را افزایش داده‌اند.

دیوید کامرون اول وزیر انگلیس چند روز قبل از غولهای تکنولوژی خواسته بود که با استفاده از قدرت فنی خود در حوزه تکنولوژی نسبت به حذف این تصاویر از وب اقدام کنند.

گوگل هم اکنون نیز از تکنولوژی بهره می‌برد که تصاویر پورنوگرافی کودکان را به طور اتوماتیک فیلتر می‌کند این تکنولوژی در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شده است. گوگل اعلام کرده که دو میلیون دلار برای اعطای کمک به برنامه‌نویسان مستقلی که روی موضوع مبارزه با پورنوگرافی کودکان کار می‌کنند اختصاص داده است.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.