مبازه قاطعانه با مفاسد اقتصادی و زورگیران شرور برگ برنده قوه قضاییه طی سال ۹۱

۱۴فروردین۱۳،

حجت‌الاسلام والمسلمین “هادی صادقی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در مورد روند فعالیت قوه قضاییه طی سال۹۱، اظهارداشت: یکی از مهمترین ارکان فعالیت دستگاه قضا طی سالی که گذشت؛ برخورد همراه با قاطعیت با مفاسد مختلف بود.

** مبارزه جدی دستگاه قضا با مفاسد مختلف

معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی و سیاسی از دیگر برنامه‌هایی بود که در طول سال قبل از سوی مسئولان این قوه پیگیری شد.

** دستگاه قضا در برخورد با مفاسد خودی و غیرخودی ندارد

وی با اشاره به برگزاری دادگاه متهمان “کهریزک” تصریح کرد: پرونده کهریزک سیاسی امنیتی بود و سه نفر از قضات دادگستری در دادگاه محاکمه شدند و دستگاه قضایی کشور نشان داد در پیگیری پرونده‌ها خودی و غیر خودی نمی‌شناسد.

** تسریع رسیدگی به پرونده‌های قضایی

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به فرایند الکترونیک شدن دادرسی، افزود: الکترونیکی کردن پرونده‌های قضایی سهم عمده‌ای تسریع مشکلات قضایی مردم دارد که سال قبل از سوی قوه قضاییه راه اندازی شد و در حال حاضر به صورت آزمایشی در ۴۰ نفقطه تهران به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: در صورت توسعه و گسترش سامانه الکترونیکی پرونده‌های قضایی،‌ در آینده بخش اعظم مراجعات مردم به مراجع قضایی کاهش پیدا می‌کند.

** تلاش برای ارتقاء فرهنگ سازمانی

این مقام قضایی کشور با اشاره به تاسیس معاونت جدید در قوه قضاییه، اظهارداشت: معاونت فرهنگی به عنوان یکی از معاونت‌های جدید به بدنه قوه قضاییه اضافه شد تا از این پس شاهد ارتقاء اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی باشیم.

** مبارزه قاطعانه با اشرار و زورگیران

وی در تشریح دیگر فعالیت‌های قوه قضاییه به برخورد ضربتی با زورگیران شرور اشاره کرد و افزود: از نیمه سال ۹۱ قوه قضاییه برخورد جدی با اشرار و اراذل و اوباش را کلید زد و این طرح در تهران و سایر شهرهای کشور به اجرا درآمد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی ادامه داد: رسیدگی سریع به پرونده عاملان ناامنی اجتماعی و اعدام زورگیران شرور در ملاءعام موجی از رضایت را برای مردم به دنبال داشت و این رویکرد نشان می‌دهد مردم از قوه قضاییه اقتدار و قاطعیت می‌خواهند.

** قاطعیت قوه قضاییه ادامه دارد

وی با بیان این که تمامی نهادهای کشور باید قوه قضاییه را در برخورد با جرائم یاری کنند، تاکید کرد: نهادینه شدن اخلاق و آموزه‌های تربیتی در جامعه نقش عمده‌ای در کاهش جرائم دارد و همه نهادهای فرهنگی، آموزشی و اجرایی کشور باید در این زمینه دستگاه قضایی را همراهی کنند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برخورد با جرائم از سوی قوه قضاییه ادامه دارد و این قاطعیت نقش ویژه‌ای در تثبیت امنیت و آرامش جامعه ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.