مباشران تعطیلی خانه سینما چگونه پاسخ تاریخ سینمای ایران را خواهند داد

مهرداد فرید در گفت وگو با هنر آنلاین

دوستان سینمایی که در تعطیلی خانه سینما تاثیر داشتند ، چگونه جواب ۴۰۰۰عضو خانه سینما را در فعالیت مجدد این نهاد می‌دهند.

مهرداد فرید کارگردان و تهیه کننده سینما در گفت و گو با هنر آنلاین دربارهٔ ارزیابیش از راه اندازی مجددخانه سینما گفت : با توجه به شرایط وفضایی که وجود دارد . پیش بینی می کنم که تا پایان کار دولت فعلی خانه سینما راه اندازی نشود و راه اندازیش در دولت بعدی محقق شود. در حال حاضرتعامل طبیعی میان بخش دولتی سینما و خانه سینما برای رسیدن به تفاهم وجود ندارد.

سازنده ” بیتابی بیتا” با اشاره به وجود دوگانگی در بخش دولتی سینماافزود: تعجب این جاست که در بخشی از بدنه دولت در نهاد ریاست جمهوری اراده ی به راه اندازی خانه سینما وجود دارد. اما در بخش دیگر تمایلی به به این امر به چشم نمی خورد. در هرصورت خانه سینما چندماه دیگر با آغاز فعالیت دولت بعدی راه اندازی می گردد و دوباره اهالی سینما با علاقه و بدور از اختلاف، فعالیت های خودشان را ادامه می دهند.

فرید با اشاره به این مطلب که در سالهای اخیر بخش کوچکی از اهالی سینما با تعطیل کنندگان خانه سینما همراهی و مباشرت کردند، تاکید کرد : نمیدانم این دوستان چه پاسخی برای ۴۰۰۰ عضو خانه سینما خواهند داشت و چگونه این سابقه ی بدشان را در تاریخ سینمای ایران توجیه خواهند کرد.

سازنده “از ما بهتران” با اشاره به مطالبات صنفی اعضا از خانه سینما گفت :به عنوان یک عضو خانه سینما علاقه دارم خانه سینما فقط روی فعالیتهای صنفی تمرکز کند . مسکن ، امنیت شغلی و مسائل درمانی وبیمه ای با توجه به هزینه های بالایی که دارند دغدغه هر هنرمندی است که در این جامعه زندگی وفعالیت می کند. یکی دیگر از وظائف مهم خانه سینما حل و فصل اختلافات صنفی است که در این سالها بدون متولی ذیصلاح باقی مانده بود.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.