مبانی دینی در بحث زن و خانواده باید اجرایی شود

به گزارش ایرنا, ‘زهرا سجادی’ پنج شنبه شب در کنگره ملی حضرت زینب (س) در قم افزود: باید برای دسترسی به یک نقشه اجرایی نظریه ها مبانی دینی در خانواده ها الگوی متعالی خانواده و زن از این مبانی دینی استخراج شده و با نظریه پردازی در راستای آن الگویی اجرایی و عملی تدوین شود.

وی ابراز داشت: شناخت ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب (س) برای جامعه‌ای که الگوگیری از آن حضرت را افتخار می‌ داند بسیار ضرورت دارد.

وی گفت: تنها حدود سه ماه از زندگی سراسر درس حضرت زینب(س) در اطلاعات تاریخی موجود است و بیشتر ابعاد زندگی آن حضرت از دیدگان همه مخفی مانده است.

سجادی افزود: اگر حضور سیاسی، فرهنگی، اعتقادی و معرفتی حضرت زینب (س) در کربلا نبود کتاب عاشورا و زیبایی‌ها و حقایق کربلا به ثمر نمی‌نشست.

‌معاون مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تاریخ قطعا از زندگی حضرت زینب(س) در دوران کودکی، نوجوانی، تبعیت از ولایت آن حضرت مسکوت نیست, افزود: باید برای دستیابی به تمامی ابعاد زندگی آن حضرت یک فراخوان فرا ملی داده شود تا تمامی کتابخانه‌های سراسر دنیای اسلام و شیعه تحت نظر علما بررسی شود و این مطالب مخفی ظاهر شوند.

سجادی افزود: برنامه و الگوی عملی زندگی حضرت زینب (س) نه تنها برای جامعه تشنه جمهوری اسلامی ایران بلکه برای دنیایی که دچار حیرت شده و ناکارآمدی نظام‌ها و ایدئولوژی‌های مادی را لمس کرده, مورد نیاز است.

کنگره ملی حضرت زینب (س) روز پنجشنبه با پیام آیت الله ‘لطف الله صافی گلپایگانی’ از مراجع تقلید و با هدف تبیین ابعاد مختلف سیره حضرت و الگوگیری زنان جامعه از این بانوی بزرگ اسلام، در سالن اجتماعات مدرسه امام خمینی (ره) قم گشایش یافت.

این کنگره عصر پنج شنبه با ارایه مقالات برتر ادامه یافت و ظهر امروز جمعه با سخنرانی آیت الله حائری شیرازی و تجلیل از مقالات و آثار برتر بکار خود پایان می دهد.

ک/۲/۷۴۰۸ / ۵۵۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۳۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.