مبتذل خواندن کوروش توهین به نیاکان ماست

۴ م دیماه ،

در گردهمایی سالانه باستان شناسی یکی از پژوهشگران از کوروش گرایی در جامعه انتقاد کرده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران ،کیارش محمدپور باستان شناس و پژوهشگر آثار باستانی در واکنش به صحبت های یک باستان شناس که کوروش هخامنشی را مبتذل خوانده بود گفت: شاید از یک فرد  عادی این خطا سربزند اما ایراد چنین سخنانی در شان یک باستان شناس توهین به نیاکان ماست.
یکی دیگر از باستان شناسان با تقبیح چنین صحبت هایی گفت: در حالیکه کشورهای همسایه مترصد ثبت و مصادره آثار و مشاهیر و نیاکان ما به نام خود می باشند، ایراد اینگونه سخنان بی پایه و اساس تنها هویت و سرمایه فرهنگی ما را زیر سوال می برد.
لازم به ذکر  است؛ در گردهمایی سالانه باستان شناسان در موزه ملی ایران، یکی از شرکت کنندگان با انتقاد از کوروش گرایی در جامعه گفته بود برگزاری اقدامات مبتذل در دوره های قبل سبب گرایش و توجه مردم به کوروش هخامنشی شده و نشریات و رسانه های بی جهت او را بزرگ جلوه می‌دهند.
گفتنی است؛ این سخنان و واکنش به آن در حالی اتفاق می افتد که سال قبل پژوهشگران ،‌باستان شناسان و محققان دنیا با گردهمایی در کنگره کوروش بزرگ بر لزوم شناخت بیشتر کوروش به عنوان ذوالقرنین در قرآن تاکید کرده و منشور کوروش را اولین قانون حقوق بشر و عامل صلح و دوستی در جهان دانستند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.