مبتلایان iبه آرتروز دوچرخه سواری نکنند!

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

دوچرخه‌سواری از ورزش‌هایی است که با فعالیت سوخت‌وساز هوازی ضمن تقویت عضلات شرایط تنفسی و قلبی عروقی را iبهبود می‌بخشد. .

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ محدودیت دوچرخه‌سواری جز بیماری‌های داخلی یعنی تنفسی و قلبی برای کسانی هست که دچار آرتروز شدید مفاصل زانو می باشند.

متخصصان تاکید کردند در صورتیکه دوچرخه سواری درست انجام شود ساختار عضلانی نگهدارنده مفاصل تقویت می شود.علاوه بر این دوچرخه سواری تولید مایع مفصلی که مانند روغن بین مفاصل عمل می‌کند و از ساییدگی آنها جلوگیری می‌کند را افزایش می دهد.

محدودیت دوچرخه‌سواری جز بیماری‌های داخلی یعنی تنفسی و قلبی برای کسانی هست که دچار آرتروز شدید مفاصل زانو می باشند.برای کودکان تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد و همچنین برای زنان و مردان انجام این ورزش iبه یک اندازه پیشنهاد می‌شود.

محدودیت برای این ورزش در مورد بیماری‌های قلبی و عروقی در شرایطی است که نارسایی خاصی دارند این‌گونه اشخاص در هوای آلوده نباید دوچرخه‌سواری کنند. در بقیه موارد که شخص مشکلی در مفاصل زانو، مچ‌پا و لگن ندارد، انجام دوچرخه‌سواری مشکلی ندارد.
اشکالاتی که در ورزش طولانی با دوچرخه iبه وجود می‌آید مانند هر ورزش دیگری خستگی عضلانی و بیش از توان عضلات از آنها کار کشیدن است که سبب گرفتگی‌های عضلانی یا iبه ندرت آسیب الیاف عضلانی مانند کشیدگی یا پارگی عضلات می‌شود.

نکته: دسته‌های دوچرخه باید بالاتر از سطح زمین  قرار گیرد تا وضعیت صحیح قرارگیری روی دوچرخه امکان پذیر شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.