مبتلایان به دیابت در انتظار خبر خوش نمایندگان مجلس می باشند

اردیبهشت ۱۴۰۳

مبتلایان به دیابت درپی مکاتبات انجمن دیابت ایران با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس در انتظار خبر خوشی برای رفع مشکلات دارویی خود می باشند.

اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو با خبرنگار علمی ممتاز نیوز، با اعلام نگرانی از افزایش ۴ برابری قیمت داروهای دیابت، افزود: مصرف دراوهای دیابت برای پیشگیری از ابتلا به عوارض دیابت که هزینه های درمانی فراوانی را به همراه داشته و به اقتصاد درمان نیز لطمی می زند ضروری بوده، بنابراین افزایش قیمت این داروها می تواند مشکلات عدیده ای را برای این بیماران به وجود آورد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت نوارهای تست قند خون، تصریح کرد: هر فرد مبتلا به دیابت باید چندبار در طول روز قند خون خود را در منزل آزمایش کند و این در حالی است که قیمت نوارهای دستگاه تست قند خون تا ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

همچنین افزایش قیمت سرنگ انسولین نیز مبتلایان به دیابت نوع یک را با مشکل جدی رو برو ساخته تا جایی که به ناچار از سرنگ هایی یکبار مصرف برای چندبار تزریق استفاده می کنند و این مشکلات فوق الذکر تنها با حمایت سازمان های بیمه گر قابل حل خواهد بود.

رجب در مورد نتیجه مکاتبات انجمن دیابت ایران با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برای ارائه راهکار مناسب در جهت رفع مشکلات مبتلایان به دیابت، اذعان داشت: تلاش بسیاری برای اعلام خواسته های مبتلایان به دیابت به مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم داشتیم، ولی تاکنون خبر خوشی از آنها دریافت نکرده ایم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.