بهترین نان برای معده درد و مبتلایان به زخم معده، نان غلات سبوس دار است

کارشناس ارشد تغذیه: در بیماری زخم معده، مصرف تمام غلاتی که بدون چربی فرآوری می شوند، مجاز است و با مصرف روزانه نان از غلات سبوس دار می توان از بروز معده درد جلوگیری کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی ممتاز نیوز، سمانه عزیزی کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: زخم معده در اثر عفونت یا ناهنجاری‌های شیمیایی و عصبی که سبب اختلال در مقاومت مخاط معده می‌شوند، به وجود می‌آید و شایع ترین علت پیدایش آن نیز عفونت “هلیکوباکترپیلوری” است.

عزیزی افزود: علاوه بر تاثیر مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند آسپرین، بروفن و ناپروکسن در ایجاد زخم معده، التهاب معده و زخم‌های ناشی از استرس نیز از دیگر عوامل تشدید کننده این بیماری هستند.

وی با بیان این‌که در دهه‌های اخیر بر نقش عوامل تغذیه ای و نوع نان مصرفی در درمان زخم معده تاکید ویژه ای شده است، ادامه داد: بر اساس مطالعات، نان سبوس دار و مواد غذایی حاوی فیبرهای محلول ماند جو و حبوبات، سبزیجات و میوه جات سبز و نارنجی رنگ و انواعی مانند سیب، کرفس، پیاز، زغال اخته و کدو که حاوی فلاونوییدها هستند، همگی در جلوگیری از معده درد و کاهش پیشرفت زخم‌ معده موثر هستند.

این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی توصیه کرد: در صورت عدم تحمل میوه‌ها و سبزیجات خام در این افراد، بهتر است به صورت پخته مصرف شوند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.