مبتلایان به هپاتیت C می توانند ازدواج کنند

یکی از راه های انتقال هپاتیت سی می تواند انتقال از طریق تماس جنسی با فرد آلوده باشد اما شانس این انتقال بسیار پایین تر است.

به گزارش بی باک، سید موید علویان در گفت و گو با ایرنا افزود:  در اغلب موارد هپاتیت سی از همسر به طرف مقابل منتقل نمی شود.علویان گفت: فرد آلوده به هپاتیت سی می تواند ازدواج کند و بچه دار شود اما باید توصیه های بهداشتی را رعایت کند چرا که راه انتقال این بیماری از طریق خون است.این فوق تخصص گوارش و کبد در مورد خطر حضور یک فرد ناقل هپاتیت سی در خانواده، گفت: در صورتی که دستورات ساده بهداشتی رعایت شود، احتمال انتقال هپاتیت سی بین افراد خانواده منتفی خواهد بود.

علویان ادامه داد: نقش خود بیمار در پیشگیری از انتشار بیماری بسیار مهم است و دانشمندان به دلیل خصوصیات این ویروس تاکنون موفق به ساخت واکسن مقابله با آن نشده اند و لذا مبتلایان به سختی قابل درمان خواهند بود.وی گفت: تنها راه ممانعت از انتقال این بیماری جلوگیری از تماس های خونی است.علویان اضافه کرد: هپاتیت سی یک بیماری کبدی ناشی از انتشار نوعی ویروس است که با رشد در کبد موجب التهاب این عضو می شود.این فوق تخصص گوارش و کبد گفت: ویروس هپاتیت می تواند به بروز آسیب های دائمی کبد همچون سیروز (تنبلی )، سرطان و نارسایی منجر شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. یکتا:

    سلام
    در مورد ازدواج با مبتلایان به هپاتیت سی ، حتی از طریق بوسیدن و آب دهان و منی هم ویروس منتقل نمیشه؟
    و چه مشکلاتی ممکنه برای فرد مبتلا بوجود بیاد؟ چقدر همسرش احساس میکنه که داره با یه آدم بیمار که همیشه احتیاج به مراقبت و ویزیت دکتر داره زندگی میکنه؟
    ممنون از راهنمایینون

    • مریم:

      من الان ۴ماه با پسری اشنا شدم که بعضی وقتا سفیدی چشماش زرد میشه یه لک کم رنگی هم رو صورتش داره که شبیه ماه گرفتگی یه بار ازش سوال کردم این علایم چیه بهن گفت که کبدش کم کار و مشکلی نداره مادر زادی این جوریه اما من احساس کردم که هپاتیت باشه و از ادامه دادن رابطه ترسیدم میشه راهنماییم کنید لطفا که ایا درست میگه یا نه

  2. خادمی:

    سلام. من و همسرم حدود یک ساله با هم ازدواج کردیم و طی این مدت متوجه شدیم همسرم مبتلا به هپاتیت سی هست. با تجویز متخصص گوارش و عفونی ماهیانه ۴ آمپول پگ اینترون میزد. تا الان که ۴۸ تا تموم شده و دکتر نتیجه رو خوب دونستن و برای ادامه قرص لیور گل تجویز کردن. با این تفاسیر ما امکان بچه دار شدن داریم؟ و آیا امکان ابتلای بچه هست. چطور میشه خطرات رو به حداقل رسوند؟

    • یکتا:

      ببخشید شما خانوم هستید یا آقا؟
      خودتون مبتلا نشدید؟
      من قرار بود با پسری ازدواج کنم که چند وقت پیش فهمید هپاتیت سی داره و دیگه خودشو از من داره دور میکنه
      نمیدونم چیکار باید بکنم
      اگه مطمئن باشم که برای من و بچه دار شدن مشکلی پیش نمیاد حاضرم باش ازدواج کنم
      همسرتون چه مشکلایی داره؟ خیلی اذیت میشین از زندگی باهاش؟
      ممنون میشم راهنماییم کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.