مبتلایان به وقفه تنفسی خواب در معرض ابتلا به سرطان

به گزارش خبرگزاری مهر، این اختلال در خواب به چاقی، بیماریهای قلبی، دیابت، خستگی روزانه و فشارخون بالا ارتباط دارد.

پزشکان به مبتلایان این بیماری توصیه می کنند که روند درمانی را طی کنند، چرا که حفظ سطوح اکسیژن در شب خطر ایجاد بیماریهای مرتبط را کاهش می دهد.

دست کم ۵۰۰ هزار نفر در بریتانیا که عمدتا یا میانسال بوده و یا مردان دارای اضافه وزن هستند به این بیماری مبتلا هستند، این افراد ممکن است در طول یک شب صدها بار تنفس خود را متوقف کنند.

این شرایط موجب می شود که ماهیچه ها در مسیر جریان هوا در طول مدت خواب دچار افت شوند و نفس برای ۱۰ ثانیه یا بیشتر قطع شود تا سیگنالهای مغزی ماهیچه ها را بار دیگر به کار بیاندازد.

محققان اسپانیایی بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ بیمار را از هفت کلینیک خواب مورد بررسی قرار داده اند و به طول زمانی که اکسیژن در خون هرکدام از آنها در شب به کمتر از ۹۰ درصد می رسد، توجه کرده اند، آنها در این تحقیقات از نوعی اندازه گیری استفاده کرده اند که از آن با عنوان شاخص کاهش اکسیژن در خون یاد می شود.

بیماران این تحقیق که هیچ کدام آنها در زمان آغاز تحقیقات مبتلا به سرطان نبوده اند به مدت ۷ سال مورد بررسی قرار گرفتند.

محققان دریافتند که هرچقدر میزان کاهش اکسیژن در خون افراد کم باشد احتمال ابتلای آنها به سرطان بیشتر است.

دکتر میگل انجل مارتینز – گارسیا از دانشگاه لا فی و بیمارستان پلی تکنیک در والنسیا، اسپانیا اظهار داشت که خطر سرطان در زمانی که بیماران بدون اکسیژن سر می کنند افزایش می یابد.

افرادی که در بیشترین حالت از این بیماری رنج می برند و ۱۴ درصد زمان خواب خود را با سطوح اکسیژن کمتر از ۹۰ درصد سر می کنند دو برابر از سایرین در معرض ابتلا به یک سرطان محلق هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.