مبتلایان به کوشینگ پس از درمان نیز در معرض خطر امراض قلبی و عروقی می باشند

۲۵ام بهمن ،
ممتاز نیوز :  نتایج یک مطالعه تازه نشان داده است که بیماران مبتلا به کوشینگ حتی پس از درمان نیز در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می باشند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان مرکز پزشکی «مونت سینای» در آمریکا در بررسی‌های خود دریافته‌اند: مبتلایان به بیماری کوشینگ حتی پس از طی یک دوره درمان موفق، بویژه به سبب وجود فاکتورهایی چون بالا بودن سن در زمان تشخیص بیماری و یا تماس طولانی مدت با سطح بالای هورمون کورتیزول، بیشتر با خطر مرگ یا خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی مواجه می باشند.

سندرم کوشینگ در اثر افزایش فعالیت قشر غده آدرنال بروز می‌کند. این سندرم را هایپر کورتیزولیسم (افزایش سطح کورتیزول) نیز می‌نامند.

شرح این مطالعه در مجله «متابولیسم و غددشناسی بالینی» انتشار یافته است.

در این بیماری نادر بدن با افزایش غیرعادی تشرح کورتیزول یا همان هورمون استرس از غده آدرنال برای دوره‌های طولانی مدت مواجه می‌شود.

پزشکان از مدتها پیش می‌دانستند که مبتلایان به این سندرم بیش از اشخاص سالم در معرض خطر مرگ، ناشی از امراض قلبی و عروقی می باشند اما مطالعات تازه نشان داده است حتی پس از درمان و کنترل بیماری نیز اشخاص مبتلا تا مدتها همین فاکتورهای خطرزا را با خود دارند و اگر سطح کورتیزول در بدن آنها افزایش یابد همچنان خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی و نیز احتمال مرگ ناشی از این بیماری‌ها آنها را تهدید می‌کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.