مبلغان الگوی مردم در کمک به محرومان باشند

سه شنبه ۳ مرداد – ۰۳:۲۰:۰۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون تهذیب حوزه های علمیه؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: در امر یاری رسانی به نیازمندان و کمک به محرومان، مبلغان الگوی مردم باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی، اظهار داشت: یکی از فلسفه های اصلی روزه که به طور خاص در بیانات حضرات معصومین (ع) نیز به آن اشاره شده ، دستگیری از مستمندان و کمک در جهت رفع نیازمندی آن هاست.
وی همچنین افزود: ما باید به عنوان یک انسان مسلمان با انسان های نیازمند همدردی کرده و آن چه در توانمان است برای کمک به آن ها به کار گیریم.
معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به این که یکی از سنت های حسنه در ماه مبارک رمضان، افطاری دادن به روزه داران است، گفت: در حدیث داریم که با افطاری دادن ولو با دادن یک خرما خود را از آتش جهنم مصونیت ببخشید.
وی همچنین خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان و کاستن از دغدغه های آنان از جمله اموری است که انشاالله باعث عاقبت به خیری و دوری ما از آتش قهر و خشم الهی می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان در سراسر کشور ابراز داشت: مبلغان در این ماه عزیز بیش از پیش می توانند ابعاد مساله کمک به محرومان و ضرورت آن به ویژه در این شرایط که مشکلات اقتصادی به مردم به خصوص اقشار ضعیف فشار وارد می آورد را تبیین کرده و بیشترین نقش را در ترویج این سنت حسنه الهی داشته باشند، کما این که تاکنون نیز به لطف الهی چنین بوده است.
وی اضافه کرد: مبلغان در کنار این که در عرصه فرهنگ سازی بیشترین تاثیر را دارند می توانند خود نیز به الگوی عملی مردم در یاری رسانی به محرومان و مستمندان جامعه تبدیل شوند؛ البته از هر کس به میزان توان و وسعش انتظار می رود که انصافا در این میان ، مبلغان همواره پیشگام بوده اند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۴۱۵۲۰۰۱۰۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.