مبلغین با علم روز به جنگ شبهات بروند

خبرگزای آریا- روحانیون و مبلغین باید با استفاده از تمام ظرفیت های موجود علمی برای پاسخ گویی به شبهات، به جنگ عقیدتی ناهمگونی که دشمنان ایجاد کرده اند، بروند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌  آیت الله حسینی بوشهری، صبح امروز۲۵ تیرماه، طی سخنانی در گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان  که در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، اظهارداشت:  روحانیت  شیعه از ویژگی های برجسته تبلیغی  در عرصه های مختلف برخوردار است که در هیچ کجای دنیا نمی توان مصداق و نمونه ای  برای آن پیدا کرد.
وی ادامه داد: خدای متعال، پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) مدافع  مذهب شیعه  و مددرسان آن هستند و برنامه هایی  را برای اشاعه آن ذکر کرده اند که نظیر این ویژگی ها در هیچ مذهبی وجود ندارد.
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به برخورداری مبلغین از فرصت های الهی،  بیان داشت: فرصت های  ویژه ای  که در مناسبت های  مختلف نظیر عاشورا، ماه مبارک رمضان و … برای روحانیت  شیعه  وجود دارد،  در دیگر مذاهب  اسلامی  وجود ندارد و به آن غبطه می خورند.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: برای استفاده از فرصت های الهی پیش آمده باید چهار اصل قرآنی که در سوره آل عمران  به این  اصول  تصریح  شده است، را همواره در خودمان احیا و ایجاد نماییم.

*با تکلف با مردم سخن نگوییم
عضو خبرگان رهبری ادامه داد:  برای این که  حرف و عمل  یک مبلغ در دل  مردم  بنشیند، باید با تمرین سختی ها  وتحمل آنها و  درک  صحیح از واقعیت صبر و خود سازی همراه باشد و هرگز نباید  با تکلف با  مردم سخن گفت.
عضو جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: باید با زبان  مردم با مردم  سخن بگوییم و برای ایجاد تحول در جامعه ابتدا از خود شروع کنیم.
مدیر حوزه های علمیه  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  توطئه های دشمنان علیه  نظام اسلامی  و مردم، تصریح کرد:  مبلغان باید با مطالعه  عمیق، درمقابل  توطئه های دشمنان علیه مردم و نظام در چندین سال گذشته، از مرزهای  جغرافیایی و  عقیدتی  دفاع  کنند؛ البته برای این منظور می بایست شرایط  و سرمایه  مرزبانی را داشته باشند.
آیت الله حسینی  بوشهری خاطرنشان کرد: مبلغین باید روایات و جذابیت های سخنان  اهل بیت(ع) را  بیان  نمایند؛ چرا  که خود امام رضا (ع)  اثر گذاری آن را در قلوب مردم تضمین کرده است؛ البته روحانیون باید توجه داشته باشند که به زیبایی تمام، آیات الهی را  تفسیر نمایند .
وی با بیان این که هنر یک مبلغ، ترویج معارف  اسلامی  و مرزبانی دینی در نقاط دور افتاده و محروم است، تاکید کردند :  نباید در جامعه ما مسجدی  بدون روحانی  باشد، بلکه باید با استفاده از تمام  ظرفیت های  موجود علمی  برای پاسخ گویی به  شبهات دشمنان، به جنگ عقیدتی ناهمگونی که دشمنان ایجاد کرده اند، رفت.

*مردم را دلگرم کنید
مدیر حوزه های علمیه کشور  تصریح کردند: امواج تبلیغی دشمنان در عرصه شبهات عقیدتی بسیار گسترده  است؛ براین اساس یکی از وظایف مبلغین در حال حاضر، دلگرم کردن مردم است.
عضو خبرگان رهبری یادآور شد: روحانیت باید همان طوری که در طول دوره های مختلف ثابت کرده اند که پیشگام درمقابله با هجمه های دشمنان در عرصه های مختلف بوده اند، مایه قوت قلب مردم باشند.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به حوزویان و آحاد جامعه، بیان داشت: مبلغان باید کلام رهبرمعظم انقلاب را که فرمودند ” الان دوست و دشمن ما  را نگاه می کنند؛ امروز دشمنان  دیدند که تحریم ها نتوانسته کاری کند، دست به اقدامات شبهه انگیزانه عقیدتی زده اند؛ چرا که  هدف و خواسته آنان  تسلیم ملت ایران اسلامی است، ولی  آنان در این برهه نیز شکست سنگینی  خورده اند”، برای مردم تبیین کنند.

*وظیفه روحانیت سنگین تر شده است
آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که شبهات عقیدتی امروز به دانشگاهها  و مدارس کشیده شده است، گفت:  دشمنان سعی دارند شبهات عقیدتی را در بین جوانان و نوجوانان رسوخ دهند که این مسئله وظیفه روحانیت را  سنگین تر کرده است .
مدیر حوزه های علمیه کشور در بیان تاکید کرد: روحانیون باید مانند طیب برای برطرف کردن شبهات مردم تلاش کنند و  سفیران اخلاقی حوزه های علمیه در بین  مردم باشند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.