مبلغی: فتوای تاریخی لزوم احترام اتباع مذاهب اسلامی به یکدیگر حائز اهمیت است

Multimedia_pics_1386_8_Politic_252.jpg

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: فتوای تاریخی مجمع جهانی فقه اسلامی در زمینه لزوم احترام اتباع مذاهب به یکدیگر در ایجاد وحدت و تقریب میان مذاهب اسلامی بسیار پراهمیت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی که به دعوت دبیر کل مجمع جهانی فقه اسلامی جهت سخنرانی در بیستمین کنفرانس بین المللی فقه اسلامی به الجزایر سفر کرده است، خاطرنشان کرد: مجمع فقه اسلامی نهادی بین المللی است که در گذشته، فتوای شفافی در زمینه تنظیم روابط جهان اسلام و لزوم احترام اتباع مذاهب به یکدیگر صادر کرده است و این فتوا تاریخی و بسیار پر اهمیت است.

وی با اشاره به خصوصیات مثبت مجمع بین المللی فقه اسلامی خاطرنشان کرد: این مجمع به دلیل” وابستگی به همه کشورهای اسلامی”، “زمینه سازی برای گردهم آمدن فقهاء و متفکران بخش‌های مختلف جامعه اسلامی، و نمایندگان فکری و فقهی مذاهب اسلامی کنار یکدیگر”، “تخصص محوری”، ” و بنا کردن بحث‌های فقهی بر انجام نتایج بررسی‌های متضمن نگاه‌های حقوقی و علمی ناشی از علوم مرتبط با موضوعات تحت بررسی” دارای اهمیت بالایی می‌باشد.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس اظهار کرد: اثبات جرم با بهره‌گیری از عامل ژن توسط دستگاه قضایی و پلیس، کاشت و انتقال اعضای انسان، اوراق مالی و تطبیقات جدید و معاصر آن، احکام زندان، نظام فقهی افلاس و مقایسه آن با نظام ورشکستگی در حقوق وضعی، بیمه و مسائل معاصر آن و مهندسی ژنتیک از جمله محورهای این کنفرانس بین المللی می‌باشد.

آیت‌الله محمد علی تسخیری، آیت‌الله واعظ زاده و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، سه تن از شخصیت‌های علمی و تقریبی جمهوری اسلامی ایران در بیستمین کنفرانس بین المللی فقه اسلامی در کشور الجزایر برای سخنرانی دعوت شدند.

بیستمین کنفرانس بین المللی فقه اسلامی که با حضور ۱۵۰ شخصیت از ۵۳ کشور جهان از روز پنجشنبه۲۳ شهریورماه در شهر وهران الجزایر آغاز به کار کرده به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.