مبلغ یارانه نقدی ۱۰۰ هزار تومان می گردد

۰۹م اسفند ،

اعتبار یارانه نقدی در سال جاری حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که قرار است این اعتبار براساس بودجه ۹۲ به ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. برهمین اساس، اعتبار این محل ۱۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. حال اگر به یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی فعلی ۱۲۵ درصد بیفزاییم، مبلغ یارانه نقدی بیش از ۱۰۰ هزار تومان در ماه به ازای هر نفر می‌شود.

ممتازنیوز: معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور کل اعتبار منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال ۹۲ را ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان، ۹۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی درنظر گرفته شده است.

 رحیم ممبینی امروز در حاشیه نشست تشریح ابعاد گوناگون لایحه بودجه سال آینده و در پاسخ به سmوال خبرنگار مهر در خصوص اعلام افزایش مبلغ یارانه نقدی در سال آینده توسط رئیس جمهور گفت: دولت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را پیش بینی کرده ولی تصمیم نهایی با مجلس است.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور  اظهار داشت: برحسب مواد قانونی، منابع هدفمندی در سال آینده بخشی برای اقشار گوناگونی، بخشی برای تولید و بخشی نیز برای بودجه دولت ناشی از افزایش حامل‌های انرژی است و به این صورت  تقسیم بندی صورت  رفت.

وی از پیش بینی اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان به اقشار گوناگون به عنوان یارانه نقدی در سال آینده خبر داد و گفت: اگر پیش بینی دولت در لایحه توسط مجلس به تصویب برسد، یارانه نقدی در سال آینده افزایش می یابد و این موضع یکی از راهکارهای کمک به معیشت مردم و افزایش قدرت خرید آنان است.

ممبینی ادامه داد: البته این موضوعات به سیاست‌های پولی، مالی و ارزی کشور نیز بستگی دارد و همچنین مشکلاتی که در فرایند اقتصاد ملی ناشی از تحریم‌ها دایم هم باید توجه شود و اگر گره ای در کار است آن را برداریم.

وی با تاکید بر اینکه گفته می شد تورم فعلی ناشی از اجرای هدفمندی یارانه ها است گفت: بررسی های منصفانه در فاز اول نشان داد که به صورت بدبینانه تورم هدفمندی ۱۰٫۵ تا ۱۱ درصد بوده و مابقی ناشی از موانعی است که به ویژه در بخش صادرات داشته یام که البته برای رفع آنها بیکار نیستیم.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور  ابراز امیدواری کرد: با تصویب مجلس فاز دوم هدفمندی یارانه ها با کمترین فشار به مردم اجرایی شود و قدرت خرید مردم به ویژه اقشار نیازمند بهبود یابد.

شناور مدیریت شده برای ارز

وی همچنین از پیش بینی قیمت ارز در لایحه سال آینده طبق حکم قانون برنامه سخن گفت و افزود: براساس سیستم شناور مدیریت شده برای اولین بار در لایحه پیش بینی کردیم و کارگروهی متشکل از اعضای اقتصادی دولت  کار را دنبال می کنند.

ممبینی از پیش بینی درآمد حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی ناشی از نفت در بودجه سال آینده سخن گفت: و افزود: قیمت ارز تابع سیاست‌های ارزی و پولی کشور است که توسط اعضای اقتصادی دولت تصمیم گیری می گردد ؛بنابراین عدد مشخصی را نمی توان اعلام کرد.

قیمت پایه نفت در بودجه ۹۵ دلار تعیین شد

وی، قیمت نفت در بودجه سال آینده را ۹۵ دلار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می گردد که  قیمت نفت در سال آینده از ۱۰۰ دلار کمتر نشود.

اعتبار ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی در بودجه ۹۲

وی با بیان اینکه در رابطه با اجرای فاز هدفمندی یارانه ها جلساتی را در محضر مقام معظم رهبری داشتیم، اظهار داشت: ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به عنوان اعتبارات هدفمندسازی یارانه ها در لایحه ۹۲ پیش بینی شده که این میزان نسبت به ۶۶ هزار میلیارد تومان سال جاری افزایش دارد.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور  ادامه داد: حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از این رقم از محل یارانه نان و کالاهای اساسی و یارانه تفاوت قیمت انرژی به ویژه برق و حدود ۱۰۹ هزار میلیارد تومان نیز از محل حامل های انرژی خواهد بود.

وی افزود: ۱۵ هزار میلیارد تومان برای اختصاص به تولید پیش بینی شده که در صورت تصویب، ۱۵ هزار میلیارد تومان دیگر نیز به طرح‌های عمرانی اختصاص می یابد.

 اعتبار یارانه نقدی در سال جاری حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که قرار است این اعتبار براساس بودجه ۹۲ به ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. برهمین اساس، اعتبار این محل ۱۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. حال اگر به یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی فعلی ۱۲۵ درصد بیفزاییم، مبلغ یارانه نقدی بیش از ۱۰۰ هزار تومان در ماه به ازای هر نفر می‌شود.

خبرگزاری مهر


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.