مبین نت روابط عمومی ندارد؟

ITanalyze.ir – شرکت مبین نت با هدف ارائه خدمات در بخش اینترنت پرسرعت بر مبنای وایمکس در مزایده‌ای که سازمان تنظیم مقررات در سال ۸۷ برگزار کرد برنده شد و در اسفند همان موفق به اخذ پروانه در تمامی استانها شد.
حق لایسنس ارائه خدمات مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان بود که ۴۰ درصد آن به صورن نقدی و مابقی در اقساط ۶ ماهه پرداخت شد. بنا بر پروانه این شرکت موظف بود تا آذر ۸۸ مراکز استانها و در سال دوم بهره برداری ۹۰ شهر و تا سال ۹۰ نیز ۳۷۹ شهر به پوشش شبکه افزوده شود.

** خبری از خبر نیست
شرکت مبین نت ارتباط پرکاری با رسانه‌ها ندارد. در سه سال گذشته شاید تنها یک نشست خبری در این شرکت برگزار شده است. ظاهراً این شرکت خود را خصوصی تلقی کرده و بر خلاف شرکت‌های دولتی وظیفه ای برای اطلاع رسانی به افکار عمومی برای خود قایل نیست، حال آن که این شرکت در حیطه عمومی فعال بوده و ملزم به پاسخگویی به مشترکان خود هست.
به هر حال فعلا اطلاعات بیشتری از عملکرد این شرکت در دست نیست. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم که نظارت بر پیشرفت کمی و کیفی بر خدمات اپراتورها را به عهده دارد، اطلاعات چندانی از پیشرفت و پس رفت مبین نت ارایه نداده است.

** از خدمات مبین نت راضی هستید؟
اما اگر چرخی در اینترنت زده و نظر کاربران را در فضای مجازی بیابید به مسایل جالبی برخورد می کنید. در این گزارش سه نمونه از اظهارات کاربران در پی آمده است:
• “من وایمکس مبین نت دارم . سرعتش دائم در نوسان هست و ثابت نیست . قطع و وصلش خیلی زیاد شده و سرعت اوائلی که داشت رو دیگه نداره . صفحات وب رو کمی و فقط کمی پر سرع تر از دیال آپ باز میکنه . جالب اینکه سرعت ۵۱۲ رو خریداری کردم . اما راضی نیستم . فکر میکنم دلیل اصلی این افت در خدمات به مبین نت برمیگرده و استفاده از پهنای باند برای مشترکین زیادتر از استاندارد در ضضمن در تمام نقاط گر گان آنتن نداره و در وسط شهر فقط یک آنتن داره ه به نمایندگی مبین نت در گرگان اعم گردید.”
• “من ۴ ماهه که وایمکس مبین نت دارم که مثلا ۵۱۲ میباشد اما از سرعت ای دی اس ال ۱۲۸ خیلی پایینتره !!!سرعت فوقالعاده پایین ( در حد دایل آپ واقعی / ۵۶ کیلوبیت )اگه برای خرید بهشون زنگ بزنی اپراتور با ۲ تا زنگ وصل میشه …اما وقتی به پشتیبانی جهت شکایت از قطع شدن یا کندی سرعت زنگ میزنی نیم ساعت موزیک میزاره و میگه پیغام بگذارید که در نهایت هم رسیدگی نمیشه.در مقاطع مختلف هم از چندین ساعت تا چندین روز کاملا قطع بوده !!! بارها شکایت کردم اما ترتیب اثر داده نشد.”
• “من وایمکس مبین نت (۱ مگ ) دارم(در ارومیه) سرعتش دائما در حال نوسانه و گاهی اوقات شبیه دیال آپ میشه در ضمن جدیدا قطعی هم داره. قیمتش رو هم که بالا بردن. در مورد شکایت هم ، بیکار که نیستیم بیفتیم دنبال شکایت اگه سازمان مقررات راست میگه خودش بیاد تست کنه لازم نیست که مردم بیان شکایت بکنن. با تشکر!”
البته نظرات و کاربرانی هم بودند که از خدمات مبین نت رضایت داشتند اما موضوع این گزارش رپورتاژ تبلیغاتی برای این شرکت نیست بلکه گزارشی از مشکلات و کاستی‌های خدمات ایشان است.

** وضعیت پوشش در چه حال است؟
پاسخ به این سوال وظیفه سازمان تنظیم مقررات است، اما پایتخت نشین‌ها که همه جا آنتن ندارد. نقاطی هم که تحت پوشش است به واسطه ضعف سیگنال امکان استفاده از خدمات مبین نت را فراهم نمی کند. روی سایت این شرکت به ظاهر بخشهای عمده شهر تهران تحت پوشش است، اما به متقاضیان خرید خدمات مبین نت اکیدا توصیه می‌شود قبل از خرید، به هر شکل ممکن با استقراض مودم یکی از دوستان خود ابتدا از وجود پوشش واقعی اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به خرید کنند.
در غیر اینصورت بعید است امکان بازگشت پول و یا تغییر خدمات را داشته باشید.

** روابط عمومی و ارتباطی که برقرار نمی‌شود
یکی از بدیهی ترین و ابتدایی ترین کارهای یک روابط عمومی کنترل کیفیت خدمات ارایه شده از سوی بخش‌های مختلف سازمان متبوع خود است. به عنوان یک روزنامه نگار و کاربر خدمات مبین نت، تا کنون موفق به شنیدن صدای یکی از اپراتورهای بخش پشتیبانی مبین نت نشده ام. انتظارهای طولانی برای ارتباط و قطع ناگهانی ارتباط چیزیست که عایدتان می‌شود.
تلاش‌های پی در پی بی نتیجه می‌ماند. این بار به جای وصل شدن به بن بست پشتیبانی تصمیم گرفتم به اپراتورها که ظاهراً وقت به مراتب آزادتری دارند وصل شوم. البته چند لحظه بعد علت وقت آزاد اپراتورها هم برایتان روشن می‌شود. گویی هر کاری داشته باشید دوباره شما را به سیکل تماس برای شنیدن آهنگ وصل می‌کنند.
بعد از سلام و احوالپرسی با اپراتور، متقاضی مکالمه با روابط عمومی مبین نت می‌شوم، اپراتور می‌گوید امرتان چیست، می‌گویم خبرنگار هستم و سوالاتی دارم، اندکی تامل کرده و بعد مرا به فرد دیگری وصل می‌کند، فرد دیگر گویا با تجربه تر است و با صدای بلندتر و تحکم آمیزی حرف می‌زند، “امرتان چیست آقا؟”، دوباره می‌گویم خبرنگار هستم و می‌خواهم با روابط عمومی شما حرف بزنم، می‌گوید، “پرسیدم امرتان چیست آقا؟” اگرچه بر اساس تجربه سال‌ها کار از لحن صحبت اپراتور با تجربه تر می فهمم که قصدی برای کمک نیست اما خیلی کوتاه و برای جلوگیری از خستگی خودم می گویم، “می‌خواهم ضمن آشنایی با ایشان ببینم تا به حال خودشان با بخش پشتیبانی شرکت تماس گرفته‌اند؟”
اپراتور هم خیلی راحت بی‌آنکه نظری از من بخواهد می‌گوید” خب پس شما شکایت دارید، باید به بخش نظرات و انتقادات ما وصل شوید” و بعد هم بی آنکه فرصتی بدهد، تماس قطع می‌شود.
دوباره تماس می‌گیرم به اپراتور اول می‌گویم سرکار خانم “من تماس نگرفته‌ام که در بخش نظرات و انتقادات صدایم را برای شما ضبط کنم بعد هم چرا همکار قبلی شما تماس را قطع کرد من می‌خواهم با روابط عمومی شما حرف بزنم.”
گویی سماجت من جواب می‌دهد، خوشحال منتظر می‌مانم، این بار من به جایی وصل می‌شوم که فقط بوق می‌زند و کسی پاسخگو نیست!

iTanalyze.ir

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ایسان:

    از طرف مبین نت شکایت نامه ای به درب خانه مان امده علتش چیست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.