متاسفانه منتقدان زیادی سینمای مستقل را نفی می‌کنند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

سیروس تسلیمی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سینمای مستقل گفت: به طور کلی فیلم هایی که با سرمایه های شخصی افراد و هزینه های کم و افراد عادی به عنوان بازیگر ساخته می شود در گروه فیلم های مستقل جای دارند.
وی افزود: این سینما ابتدا در فیلم های اروپایی و آمریکایی بدون وابستگی به برخی کمپانی های بزرگ شکل گرفته و رفته رفته در نقاط دیگر نیز رواج پیدا کرد.
تسلیمی بیان کرد: متاسفانه مکان های نمایش دهنده‌ی این آثار محدود بوده و در حقیقت تنها در سینما تک ها می‌توان مخاطبانی را برای آنها یافت برای مثال فیلم جادوگر بلر به کارگردانی ادوارد سانچز یکی از پرفروش ترین فیلم های سینمای مستقل بود.
این کارگردان خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایران فقط به آثاری که براساس سرمایه گذاری های داخلی ساخته نشده است به اصطلاح سینمای مستقل می گویند.
تسلیمی در خصوص علت عدم برقراری ارتباط این آثار با مخاطبان خاطرنشان کرد: به علت نبود پخش صنعتی و حرفه ای برای حمایت از این آثار سالن های نمایش و عدم اطلاع افراد از اکران این نوع فیلم ها مخاطبان قادر به برقراری ارتباط با این آثار نیستند.
وی تصریح کرد: البته گاهی با درج تبلیغات این آثار در مطبوعات سعی در آگاه کردن افراد از اکران آنها دارند.
وی بیان کرد: به طور کلی در سینمای مستقل فرصتی برای جذب تماشاگر وجود ندارد زیرا به محض اکران این فیلم ها فقط در چند سانس به نمایش گذاشته می شود که به این ترتیب اثر از بین می رود.
تسلیمی عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر سیاست کالاهای برخی مدیران ضمن هدایت جریان های داخلی سینما، باعث تفکیک ناپذیری ژانرهای مختلف شده است و در این میان سینمای مستقل از همه مظلومتر واقع شده است.
وی تصریح کرد: اما در میان این کم لطفی ها دختری با کفش های کتانی به عنوان یکی از آثار سینمای مستقل به علت عدم استفاده از بازیگران چهره و سرمایه گذاری های خصوصی توانست به خوبی بدرخشد.
وی خاطرنشان کرد: اما متاسفانه در حال حاضر اجبار سالن دارها باعث روی آوردن کارگردانان به استفاده از بازیگران شده است زیرا در غیر این صورت سالن دارها اجازه اکران به این فیلم ها نخواهند داد.
تسلیمی در پایان در خصوص رویکرد تبلیغاتی این آثار اذعان کرد: جشنواره ها محل مناسبی برای تبلیغات این آثار هستند اما گاهی نمایش یک فیلم در این مراسم باعث بایگانی شدن این آثار می شود زیرا بسیاری از منتقدان و سالن داران با تماشای آنها ضمن نگاه انتقادی نسبت به این آثار آنها را نفی می‌کنند.
وی بیان کرد: گاهی نیز برخی از طیف های سیاسی به علت عدم تطابق مفاهیم این آثار با دیدگاهها و سلایق آنان این فیلم ها را بایکوت می کنند که اوج این مسائل در جشنواره های امسال بود که جلوی اکران آن ها را گرفتند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.