مترو امام خمینی(ره)- پرند در رباط کریم نمی‌ایستد/ لزوم استقرار ۷۰ شعبه بانکی در شهرستان رباط کریم و بهارستان

۰۹م آذر ،

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس با بیان اینکه با افتتاح خط مترو مرقد حضرت امام خمینی (ره)- پرند تحوّلی عظیم در استان تهران رخ خواهد داد، گفت: متأسفانه این درحالیست که در این خط مترو، ایستگانی برای رباط‌کریم در نظر گرفته نشده است.

 ابراهیم نکو نماینده مردم رباطکریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان‌اینکه طراحی، اجرا و بهره‌برداری از پروژه مترو امام خمینی(ره)- پرند همانند سایر طرح‌های عظیم عمرانی باید با یک برنامه‌ریزی فراگیر همراه باشد، گفت: با افتتاح خط مترو مرقد حضرت امام خمینی(ره)-پرند، تحولی عظیم در استان تهران رخ می‌دهد و این درحالیست که متأسفانه در این خط مترو ایستگاهی برای شهرستان رباط‌کریم درنظر گرفته نشده است.

وی در ادامه با بیان‌اینکه این مسئله ساکنان این منطقه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد، افزود: با توجه به اینکه محل کار اکثر ساکنین این شهرستان در تهران قرار دارد، یکی از مشکلات اساسی مرتبط به حمل و نقل نداشتن ایستگاه مترو در این حوزه انتخابیه است، که امیدواریم دولت  هرچه سریعتر اقدامات مقتضی را انجام دهد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان با بیان اینکه در این دو شهرستان در حال‌حاضر با بحث کمبود شعب بانکی مواجه هستیم، ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد شهر پرند که از زیر مجموعه شهرستان رباط کریم قرار دارد، شعب بانکی مستقر در این شهرستان استاندارد لازم را ندارد و لازم است ۷۰ الی ۸۰ شعبه بانکی در این شهرستان‌ها دایر شود که در این راستا نیز امیدواریم دولت در حل این مشکل راهگشا باشد.

وی در ادامه به مشکل دیگر حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و اظهار داشت:شهرستان رباط کریم و بهارستان در حال‌حاضر نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که این جمعیت تا دو، سه سال آینده به یک میلیون و پانصد هزار نفر خواهد رسید و این درحالیست که تنها یک بیمارستان دولتی در مرکز رباط کریم قرار دارد که از امکانات بسیار ضعیفی برخوردار است.

نکو تصریح کرد: یک بیمارستان ۶۴ تخته نیز در شهرستان بهارستان در حال احداث است که کار احداث آن نیز با کندی پیش می‌رود که با بهره برداری از آن یک مقدار از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.