متسو: شفاف مذاکره کردم و مربی الوصل شدم

    به گزارش خبرگزاری فارس، برونو متسو فرانسوی روز گذشته با مسئولان تیم الوصل امارات به توافق رسید و با امضا قراردادی جانشین دیگو مارادونا شد که هفته گذشته از پست خود را از دست داده بود. این مربی ۵۸ ساله که یک ماه قبل پیش از انتخاب مانوئل ژوزه (سرمربی پرتغالی وکنونی سرخ‌پوشان) به ایران آمد و گزینه نخست هدایت این تیم پرطرفدار بود، پس از عقد قرارداد با اماراتی‌ها در گفت‌وگویی با شبکه فرانس‌۲۴ اظهار داشت: تماسی که با من گرفتند، شفاف بود. در گفت‌وگوها خیلی ساده و بی تکلف بودند. اولین سری گفت‌وگو ها در مدت ۱۰ روز انجام گرفت. یعنی درست از زمانی که تصمیم‌گرفتند مارادونا را کنار بگذارند، رایزنی‌ها شروع شد. بعد از من خواستند به دبی سفر کنم. در آنجا هم دو، سه روز گفت‌وگوهای رو در رو داشتیم و در مورد همه چیز حرف زدیم تا به توافق نهایی رسیدیم.

وی در این گفت‌وگو به نکاتی اشاره کرد که در زیر می خوانیم:

*آقای متسو، پس از توافق با الوصل اکنون چه احساسی دارید؟

خیلی خوشحالم با این انتخاب به امارات بازمی‌گردم. در این کشور ۵ سال لذت‌بخش و شادی‌آفرین را تجربه کردم. این که الوصلی ها به من اعتماد کرده‌اند و مرا جانشین اسطوره بزرگی به اسم مارادونا کرده‌اند، شور زیادی به من می‌دهد. من هم باید مطابق انتظاری که از من می‌رود برای الوصل کار کنم و تجربیاتم را به کارگیرم.

*اولین بار که الوصلی‌ها با شما تماس گرفتند و زنگ تلفن‌تان به صدا درآمد، چه واکنشی داشتید؟

خب، با داشتن ۵۸ سال سن ، مربی جوانی نیستم که از این بابت ذوق کنم، اما به هرحال از این اتفاق خوشحال شدم. تماسی که با من گرفتند، شفاف بود. در گفت‌وگوها خیلی ساده و بی تکلف بودند. اولین سری گفت‌وگو ها در مدت ۱۰ روز انجام گرفت. یعنی درست از زمانی که تصمیم‌گرفتند مارادونا را کنار بگذارند، رایزنی‌ها شروع شد. بعد از من خواستند به دبی سفر کنم. در آنجا هم دو، سه روز گفت‌وگوهای رو در رو داشتیم و در مورد همه چیز حرف زدیم تا به توافق نهایی رسیدیم.

 *خودتان فکر می‌کنید چرا الوصلی‌ها سراغ شما آمدند؟

گمان می‌کنم به خاطر نتایجی که در گذشته در فوتبال این کشور کسب کردم، با تماس گرفتند. در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ با العین قهرمان لیگ شدم. همین‌طور در سال ۲۰۰۳ با العین مقام نخست لیگ قهرمانان را کسب کردم. در سال ۲۰۰۷ هم با تیم امارات فاتح جام خلیج فارس شدم. گویا به این نتایج توجه داشتند. با توجه به شناختی که از قبل از امارات داشتم، کارکردن در اینجا راحت‌تر بود تا این که به کشوری بروم که هیچ تجربه و شناختی از ندارم.

*در مورد ماجرای مارادونا و الوصل چه فکر می‌کنید؟

فکر می کنم خصومتی میان او و باشگاه وجود نداشته است. الوصل تیمی است که در امارات بسیار مورد توجه هواداران قرار دارد. پس انتظارات از آن زیاد است.همه دوست دارند این تیم قهرمان شود و کمتر از آن نیز کسب نکند. من قطع همکاری با او را در همین فضا با توجه به کسب مقام هشتم فصل قبل لیگ امارات می بینم.

*چه اهدافی را با الوصل دنبال می‌کنید؟

بدیهی است پیکارهای لیگ امارات در راه است و فرصت محدودی برای آماد‌ه‌سازی در پیش داریم. پس از عدم قهرمانی در فصل گذشته بدیهی است که فشار سنگینی روی کادر مربیگری تیم است، اما من گفته‌ام در الوصل چالشی دو ساله در پیش دارم. پس از من انتظاری دو ساله داشته باشند. آنچه از آنها خواستم و مورد پذیرش قرار گرفت، همان چیزی است که در فوتبال روز دنیا هم با آن سرکار داریم. از طرفی کوشش می‌کنم گروهی از بازیکنان جوان و با استعداد ۲۴ تا ۲۵ ساله را درالوصل تشکیل دهم  تا تیمی خوب را برای آینده ساخته شود.

 


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.