متفاوت‌ترین کتابخانه‌های دنیا +عکس

کتابخانه جنگنده

دنیای کتاب و کتابخوانی بسیار زیباست و هر فردی که وارد این دنیا شده باشد می تواند آن را به خوبی حس کند. کتاب خوانی همچنین فرهنگی است که این روزها دیگر در حال فراموش شدن است چرا که همه اطلاعات وارد رایانه و تلفن های هوشمند شده است و کمتر افراد به دنبال کتاب های کاغذی می روند. یکی از راهکارهایی که می توان مردم را به کتاب خواندن تشویق کرد استفاده از ایده های جالب توجهی است که بیشتر در چشم هستند.

بزرگترین کتابخانه در فضای آزاد

بزرگترین کتابخانه در فضای آزاد

در سال ۲۰۱۲ ، “ماسیمو بارتولینی” یکی ایده ناب برای جلب توجه افراد مختلف به کتاب پیدا کرد. این هنرمند ایتالیایی در یکی از بزرگترین پارک های شهر “جنت” کتابخانه ای بزرگ را برپا کرد که با استفاده از کتاب های دست دوم و آنچه مردم به این کتابخانه هدیه کرده اند پر شده است. این کتابخانه ابتدا به عنوان یک اثر هنری آغاز به کار کرد اما با استقبال مردم به کار خود همچنان ادامه می دهد.

کتابخانه جنگنده

کتابخانه جنگنده

“رائول لرنسوف” هنرمندی است که کتابخانه متحرک خود را به گونه ای عجیب درست کرده است. در نگاه اول به نظر می رسد که این کتابخانه یک تانک جنگنده و خشن است اما در اصل یک کتابخانه ساده و بی آلایش است که بیش از ۹۰۰ کتاب را با خود حمل می کند. “لرنسوف” در خیابان های آرژانتین حرکت می کند و به مردم پیشنهاد می دهد تا دقایقی را به مطالعه رایگان کتاب های روی ماشین او بگذرانند.

کتابخانه ای از کتاب

کتابخانه ای از کتاب

همیشه عجیب بودن تنها به غیرمتعارف بودن نیست گاهی می توان با یک ایده ساده یک مکان بی آلایش را تبدیل به یک نقطه عجیب کرد که نمونه بارز آن کتابخانه ای بزرگ در مطقه کانزاس آمریکاست. این کتابخانه دیوارها و پارکینگ طبقاتی خود را به شکل کتاب درست کرده است و شما باید خودروی خود را در یک کتاب پارک کنید. این ساختمان عجیب توجه افرادی که با این یار مهربان بیگانه هستند را جلب می کند و فرهنگ کتاب خوانی را گسترش می دهد.

کتابخانه روی قاطر

کتابخانه روی قاطر

در سال ۲۰۰۹ یک کتابخانه جالب در ونزوئلا با ایده ای که دانشجویان دانشگاه “مومبوی” دادند به راه افتاد. آن ها تصمیم گرفتند تا با وسیله ای جالب کتاب های خوب و مفید را به دست افرادی برسانند که در مناطق صعب العبور زندگی می کنند و از نعمت کتاب محروم هستند. آن ها با استفاده از چارپایانی مانند قاطر و الاغ کتاب های متفاوت را به این مناطق بردند و با استقبال خوبی هم روبرو گشتند.

The post متفاوت‌ترین کتابخانه‌های دنیا +عکس appeared first on آلامتو.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.