متقاضیان جراحی پلاستیک در کشور چه کسانی هستند

در دهه اخیر ایران شاهد افزایش جراحی پلاستیک به طور روز افزون بوده است.

دکتر ابراهیم رزم پامتخصص زیبایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  جراحی بینی یکی از شایع ترین جراحی های پلاستیک در ایران است که شیوع زیاد آن به گونه ای شده که مردم از عوارض آن آگاهی ندارند جراحی ساده آثار آن را تلقی می کنند در حالی که در مراجع علمی جراحی پلاستیک آمده که عمل جراحی بینی مشکل ترین جراحی پلاستیک در بدن است زیرا عملکرد مهمی را از نظر تنفس در بدن ایفا می کند.

وی اذعان داشت:یکی از مشکلات مهمی که بعد از عمل جراحی پلاستیک بینی ایجاد می شود این است که شاید بیمار از اول نباید تحت عمل جراحی قرار می گرفته و اصرار خود بیمار این کار صورت گرفته بنابراین یکی از مباحث مهم در جراحی بینی انتخاب بیمار است.

وی خاطر نشان کرد: جراح پلاستیک با بررسیها تشخیص دهد آیا آن بیمار نیاز به جراحی دارد یا خیر .

دکتر مظفر فوق تخصص جراحی پلاستیک تصریح کرد: رشته جراحی پلاستیک برای اولین بار در سال ۱۳۲۵ توسط دکتر اصانلو پایه ریزی شد جراحی پلاستیک یک مسئله همه گیر در سطوح فرهنگی کشور شده به طوری که شاهد جراحی زیبایی در خانم ها و آقایان هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از اشکالات در حیطه جراحی پلاستیک عمل کردن غیر فنی می باشد به طوری که شاهد جراحی توسط جراحان فک و صورت، جراحان عمومی هستیم در صورتی که این عمل حتماً باید توسط جراحان پلاستیک صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پزشکان قبل از جراحی حتماً از مشاوره پزشکان مبنی بر جراحی صورت گیرد زیرا در مواقعی بیمار نیازی به جراحی ندارد ولی به اصرار بر اساس عرف مستولی در جامعه به انجام جراحی می پردازند.

وی یادآور شد: بیشترین مراجعه کنندگان برای جراحی بیشتر توسط کشوران عربی، قزاقستان ، تاجیکستان و ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی طالب جراحی زیبایی هستند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.