متقاضیان یارانه مراقب کلاهبرداران باشند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم در مورد سرقت اطلاعات متقاضیان دریافت یارانه اخطار داد

خبراقتصادی:سرهنگ حسن محمدرضایی اظهار داشت: با توجه به آغاز ثبت نام اینترنتی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی، کلاهبرداران با راه اندازی پایگاه اینترنتی‌های جعلی در پی به سرقت بردن اطلاعات حساس و مهم بانکی و برداشت وجه از حساب‌های بانکی قربانیان می باشند.

رئیس پلیس فتا استان بر تایپ آدرس پایگاه اینترنتی در قسمت “آدرس بار” تأکید کرد و افزود: هموطنان حتماً آدرس پایگاه اینترنتی را در قسمت آدرس بار تایپ و از رفتن به دیگر قسمت های پایگاه اینترنتی برای ثبت نام جداً اجتناب و موارد مشکوک را از طریق پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

محمد رضایی به ثبت نام بعضی از اشخاص در کافی‌نت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که در کافی نت ها ثبت نام می‌کنید در صورت ذخیره اطلاعات خود در سیستم حتماً پس از اتمام ثبت نام، آن را از روی سیستم پاک و همچنین تاریخچه مرورگر خود را نیز پاک کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت نام از طریق تلفن همراه، تصریح کرد: اشخاص اطلاعات خود را روی تلفن همراه ذخیره نکنند تا در صورت مفقود شدن و یا به سرقت رفتن تلفن همراه، اطلاعاتشان مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

رئیس پلیس فتا استان قم در پایان خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ثبت نام از سرپرستان متقاضی دریافت یارانه نقدی از تاریخ بیستم فروردین و به طور همزمان در کل کشور و تنها از طریق پایگاه اینترنتی www.refahi.ir بوده و هیچ پایگاه اینترنتی دیگری جهت ثبت نام وجود ندارد و هموطنان نیز به هیچ عنوان به آدرس‌ها و لینک‌های دیگر اطمینان نکنند.

معرفی پایگاه اینترنتی‌های جعلی، ترفندی برای کلاهبرداران پیامکی

رئیس پلیس فتا استان قم در خصوص پایگاه اینترنتی های جعلی اخطار داد و گفت: این پایگاه اینترنتی ها ترفندی شده تا کلاهبرداران از طریق آن ها با ارسال پیامک “برنده شدن در قرعه کشی” به نیت خود برسند.

سرهنگ محمد رضایی اظهار داشت: اخیراً کلاهبرداران از طریق تحریک شهروندان به وسیله پیامک مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی و یا غیره جهت دریافت جایزه پایگاه اینترنتی های جعلی معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران شهروندان را وادار به وارد کردن حساب خود در درگاه جعلی که شبیه به درگاه بانک طراحی شده می‌کنند که این کار سبب به سرقت رفتن اطلاعات، رمز حساب و در نتیجه خالی شدن حساب توسط سودجویان و کلاهبرداران می‌شود.

رئیس پلیس فتا قم از همشهریان خواست در صورت مواجهه با اینگونه پیامک‌ها، قبل از دادن اطلاعات حتماً با شماره تلفن ۲۱۸۲۲۳۵ اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان قم تماس و از صحت موضوع مطلع شوند.

محمد رضایی در خاتمه با اشاره به اینکه هیچ برنده‌ای در قرعه کشی از طریق پیامک مطلع نمی‌شود، تاکید کرد: جهت دریافت جایزه و وجه نیازی نیست اشخاص اطلاعات حساب و رمز کارت بانکی خود را در اختیار کسی قرار دهند و رمز کاملاً شخصی و محرمانه است.

مرگ کودک ۶ ساله در پی بی مبالاتی دو راننده

رئیس پلیس راه استان قم از وقوع یک فقره تصادف در محور سلفچگان – قم خبر داد و گفت: بر اثر این اتفاق یک کودک ۶ ساله در دم فوت و همچنین یک کودک ۴ ساله نیز به شدت مجروح شد.

سرهنگ اردشیر جمشیدی راد در این رابطه افزود: روز قبل یکدستگاه وانت پیکان که از مسیر سلفچگان به قم در حرکت بود در کیلومتر پنج این محور در حال سبقت از یک وسیله نقلیه دیگر بوده که همزمان یک دستگاه سواری پژو نیز مبادرت به سبقت از این وانت پیکان می کند که این دو خودرو به صورت پهلو به پهلو با یکدیگر برخورد می کنند.

به گفته وی در ادامه این اتفاق، راننده وانت پیکان کنترل خودرو را از دست داده و پس از واژگونی، یکی از سرنشینان آن که پسر بچه ای ۶ ساله بوده فوت و همچنین دیگری که یک پسر بچه ۴ ساله بوده نیز به شدت مجروح می گردد.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه اکثر حوادث جاده ای نتیجه یک بی احتیاطی است، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد تصادفات فوتی در نوروز امسال بر اثر واژگونی وسایل نقلیه بوده که در نتیجه سرعت و سبقت غیرمجاز به وقوع پیوسته است./ مهر


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.