متن نامه فرزند مرحوم کیارستمی به رئیس دادگاه پرونده پزشکی

بهمن کیارستمی فرزند مرحوم عباس کیارستمی نامه ای را به رئیس دادگاه پرونده پزشکی پدرش نوشته است.

بهمن کیارستمی نامه نوشت

بهمن کیارستمی، فرزند مرحوم عباس کیارستمی، به ایرج خسرونیا، رئیس دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده پزشکی این کارگردان فقید، نامه‌ای نوشت.

متن این نامه که در اختیار روزنامه «شرق» قرار گرفته، به این شرح است:

«جناب آقای ایرج خسرونیا
ریاست محترم دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی

با سلام

در مصاحبه اخیرتان به نکته‌ای اشاره کرده‌اید که لازم می‌دانم درباره آن توضیحاتی ارائه دهم. گفته‌اید: «مرحوم کیارستمی به پسرش و دوستانش وصیت کرده بود که به‌هیچ‌وجه از پزشک و پزشکان معالج، در صورت هرگونه اتفاقی شکایت نکنند». این گفته جنابعالی صحت دارد، گرچه این «سفارش» و نه «وصیت» که گویای حال جسمی و روحی بیمار نیز هست، به بنده گفته شد و نه به دوست یا پزشک دیگری.

من این موضوع را در تاریخ ٢۴ مرداد ماه، در دفتر جنابعالی در سازمان نظام پزشکی به اطلاعتان رساندم، یعنی دقیقاً ۴۰ روز بعد از فوت عباس کیارستمی، وقتی که ما هنوز به‌طور رسمی شکایتی مطرح نکرده بودیم و منتظر گزارش سازمان نظام پزشکی بودیم.

در آن جلسه گفتم با توجه به این «سفارش»، همچنان ترجیح می‌دهیم طرح شکایت نکنیم و این پرونده با گزارشی که سازمان نظام پزشکی پس از بررسی در اختیار ما می‌گذارد، فیصله یابد. جواب جنابعالی این بود که از لحاظ قانونی چنین امکانی وجود ندارد و نظر به آنکه در این پرونده تنها خود سازمان نظام پزشکی در جایگاه شاکی ایستاده است، جزئیات بررسی روند درمان در خود نظام پزشکی خواهد ماند و خانواده فقط از رأی این دادگاه مطلع می‌شوند و طرح شکایت، تنها راه قانونی اطلاع خانواده از جزئیات پرونده است. به همین دلیل میان عمل به سفارش پدرم یا اطلاع از جزئیات روند درمانی او، راه دوم را برگزیدم.

اگر در این رابطه از لحاظ قانونی مرتکب خطایی شده‌ام، حتماً در دادگاه ذی‌ربط پاسخگو خواهم بود، اما مرجع ذی‌صلاح برای رسیدگی به این موضوع قطعاً دادسرای نظام پزشکی نیست.

از شما می‌خواهم از فرافکنی و حاشیه‌سازی پرهیز کنید و زمان این دادگاه را به هدر ندهید. لایحه هشت‌بندی توسط وکلای خانواده تقدیم دادگاه شده که در آن به شرح مواردی که به اعتقاد ما مصداق قصور یا تقصیر در این پرونده هستند پرداخته‌ایم. لطفاً آن را بررسی کنید و تنها به آنچه در شرح وظیفه قانونی دادگاه تحت ریاست شما آمده است بپردازید.

با احترام؛
بهمن کیارستمی»

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز
momtaznew.com/culture
منبع : isna.ir

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.