متن پیام‌ رهبرانقلاب به اجلاس‌ سراسری‌‌نماز

فارس: در پیام مقام معظم رهبری به بیست‌ویکمین اجلاس سراسری نماز آمده است: باید اعتراف کنیم که هنوز مجموعه ما مسئولان نظام اسلامی وظیفه خود را درباره نماز تمام و کمال ادا نکرده‌ایم. 

اجلاس نماز یکی از دو اجلاسی است که با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار می‌کند. امروز این پیام گوهر بار توسط آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه قرائت شد. 

متن پیام به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

امسال نیز تمام مردان و زنان خداجو و حقیقت جو با برگزاری این اجلاس گام دیگری در راه وظیفه بزرگ اسلامی خویش یعنی اقامه نماز برداشته‌اید. از همه دست‌اندرکاران به ویژه جناب حجت‌الاسلام آقای قرائتی روحانی مجاهد، صادق و ثابت‌قدم که استوانه اصلی این کار بزرگ است تشکر می‌کنم و پاداش الهی را برای ایشان و همکاران‌شان را مسئلت می‌نمایم. 

با این همه باید اعتراف کنیم که هنوز مجموعه ما مسئولان نظام اسلامی وظیفه خود را در این باره تمام و کمال ادا نکرده‌ایم. اهمیت نماز را باید به درستی فهمید، اینکه فرموده‌اند اگر نماز در درگاه خداوند مقبول افتد دیگر خدمات و زحمات نیز پذیرفته شده و اگر نماز مردود باشد هر چیز جزو آن نیز مردود می‌شود. 

نماز حقیقت بزرگی را به ما می‌نماید و آن حقیقت این است که اگر در جامعه اسلامی در جایگاه شایسته خود قرار گیرد، همه تلاش‌های سازنده مادی و معنوی راه خود را به سمت و سوی آرمان‌ها می‌گشاید و جامعه را به نقطه مطلوبی آرمانی می‌رساند و اگر از اهمیت نماز غفلت شود و نماز مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد این مسیر و تلاش‌ها و مجاهدت‌ها تاثیر لازم را در رساندن به قله‌ای که اسلام برای جامعه بشری ترسیم کرده است نخواهد داشت. این حقیقت به همه ما هشدار می‌دهد وظیفه‌ای سنگین را به یاد ما می‌آورد تلاش‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌ریزی‌های آموزشی و … همه باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که نماز با کیفیت مطلوب روزبروز در میان مردم به ویژه‌ جوانان و نوجوانان رونق گیرد و همه به درستی از این چشمه پاکی و روشنایی بهره‌مند گردند. 

بی‌شک دستگاه‌های متعدد امور فرهنگی و آموزشی و صدا و سیما و دست‌اندرکاران اداره مساجد بیش از دیگران باید احساس مسئولیت کند. 

از خداوند متعال کمک بخواهید و دامن همت به کمر بزنید و حرکتی تازه در این راه آغاز کنید. خداوند یار و نگهدارتان. 

سید علی خامنه‌ای

فرهنگی هنری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.