متن کامل بخش دوم مناظره کاندیداها/ از سرمای اقتصادی تا استان‌هایی که ایالت می‌شوند

۱۶خردادماه،

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی در بخش دوم آخرین مناظره انتخاباتی در پاسخ به این سوال که برنامه دولت شما برای حمایت و پشتیبانی از بیداری اسلامی چیست؟ اظهار کرد: بیداری اسلامی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، این موضوع ابتدا از صدور انقلاب به لبنان، فلسطین و سوریه آغاز شد و بعد به مصر و دیگر نقاطی که امروز شاهد بیداری اسلامی می باشند، متصل شد و سبب شد موجی در این زمینه به وجود بیاید.

رضایی:  باید از نظر فرهنگی و اقتصادی ارتباطمان را با بیداری اسلامی پیش ببریم

وی با اشاره به مشکلاتی که امروز گریبان گیر بیداری اسلامی شده است، افزود: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که سیستم های جاسوسی و بعضی کشورها تلاش می کنند که بیداری اسلامی را از ایران باز بدارند و به همین خاطر موضوع سوریه را دنبال می کنند تا نسبت به جدا سازی مبحث بیداری اسلامی از جمهوری اسلامی اقدام کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دربارهٔ طرح خود برای متصل بودن دامنه بیداری اسلامی به جمهوری اسلامی ایران گفت: ما طرحی در این زمینه داریم و می دانیم که چطور عمل کنیم تا بیداری اسلامی به ایران وصل باشد و به تهدید علیه ما تبدیل نشود.

وی ادامه داد: موضوعی که الان به سبب شکل گیری بیداری اسلامی به وجود آمده این است که: بعد از دو هزار سال پای جمهوری اسلامی دوباره به مدیترانه رسیده است و این را یکی از متفکران دنیای عرب نیز اذعان کرده است.

رضایی در پایان خاطر نشان کرد: باید از نظر فرهنگی و اقتصادی ارتباطمان را با بیداری اسلامی پیش ببریم و سعی کنیم این موضوع را قوی تر دنبال کنیم.

غرضی : به تحریم ها اهمیت نمی دهم 

 سید محمد غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر تحریم ها به خاطر برنامه هسته ای کشور است شما تحریم هایی اعلام شده قبل از فعالیت های هسته ای را چگونه ارزیابی می کنید گفت: به تحریم ها بسیار اهمیت نمی دهم چه قبل باشد چه بعد؛ قبلا هم گفته بودم در دولت موسوی ۱۱۵ تا در دولت هاشمی ۱۱۸ در دولت ۱۲۰ و الان خرج کشور ۴۰ میلیارد دلار بیشتر نیست که آن را در می آوریم.

وی افزود: این که غرب تصور کند با این کارها می تواند کشور را دچار مشکل کند درست نیست؛ سعی من این است که مجموعه استعدادهای داخل کشور را پیشرفت دهم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: من در تحریم زندگی کردم، ۱۰ سال فراری بودم و در تحریم بودم، انقلاب که شد وزیر شدم و باز هم در تحریم بودیم جنگ شد باز هم تحریم بودیم یعنی از اول که به دنیا آمدیم در تحریم بودیم.

 

 


خبرگزاری مــهر
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.