متن کامل طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی/ ۴ محور برای تحقیق از سال ۹۰

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

چکیده: ۴۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای طرحی خواستار تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از سال ۹۰ تا کنون در محورهای ساماندهی بازار پول، مدیریت بازار ارز، نرخ بهره و تسهیلات اعطایی شده اند.

۴۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به نوسانات اخیر بازار ارز و طلا و همچنین عدم پاسخگویی بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص خواستار تحقیق و تفحص از بانک مرکزی شده اند.

متن کامل این تحقیق و تفحص به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً مطالب ماده ۱۹۸ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی امضا نمایندگان ذیل نامه متقاضی تحقیق و تفحص از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص موارد زیر می‌باشد. خواهشمند است دستور مقتضی را صادر فرمایید.

۱- عمکرد بانک مرکزی در خصوص ساماندهی بازار پول (نحوه صدور، تمدید، تعلیق و یا ابطال مجوز نهادهای مالی) و انطباق آن با اصول شرعی و قانونی از ابتدای سال ۹۰ تا کنون.

۲- عملکرد بانک مرکزی در خصوص مدیریت بازار ارز، نحوه قیمت گذاری ارز، نحوه تخصیص ارز به متقاضیان، نحوه تخصیص مبالغ حاصل از فروش ارز به قیمت بالاتر نرخ مرجع، نحوه واریز و تخصیص معادل ریالی ارز فروخته شده به خزانه از ابتدای سال ۹۰ تا کنون.

۳- عملکرد بانک مرکزی در خصوص تعیین نرخ بهره و نظارت بر حسن اجرای آن از ابتدای سال ۹۰ تا کنون.

۴- عملکرد بانک مرکزی در خصوص تعیین سقف تسهیلات اعطایی به هر بخش اقتصادی و نظارت بر حسن اجرای آن از ابتدای سال ۹۰ تا کنون.

این طرح به امضای ۴۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده و برای بررسی به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شده است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.