متوسط سرانه فضای آموزشی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان بیش از ۲ متر مربع است

۰۹م آذر ،

رییس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طی سالهای اخیر توجهی ویژه به توسعه دانشگاه پیام نور شده است، اظهار کرد: توسعه مراکز دانشگاهی پیام نور در کنار افزایش رشته‌های دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی بر اساس نیاز سنجی از اقدامات مهمی است که در حمایت از دانشگاه پیام نور انجام شده است.

دکتر پیری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰۰ مرکز دانشگاهی پیام نور در کشور فعال است که حدود یک میلیون دانشجو در این مراکز تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان و بخصوص زاهدان نیز توسعه رشته‌های دانشگاهی را بخوبی ملاحظه می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سیستان و بلوچستان تا قبل از دولت نهم تنها مراکز محدودی از دانشگاه پیام نور وجود داشت که خوشبختانه با حمایت دولت این مراکز افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز ۱۰ مرکز و واحد دانشگاه پیام نور در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان فعالند که بیش از ۱۹ هزار دانشجو از مهر امسال در آنها ثبت‌نام کرده و مشغول به تحصیل می باشند.

وی ادامه داد: مجموع رشته‌های دانشگاهی در سیستان و بلوچستان نیز از ۲۰ رشته در سال ۸۴ به ۱۰۱ رشته افزایش یافته که بیشتر این رشته‌ها در مرکز زاهدان دایر است، البته در بعضی مراکز استان نیز بین ۲۰ تا ۳۰ رشته دایر است.

وی افزود: ۶۰۰ مدرس، مدعو و عضو هیئت علمی در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان تدریس می‌کنند که از این تعداد ۵۰ نفر عضو هیات علمی دانشگاه می باشند.

به گفته وی، در تلاش هستیم تا مجوز افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور اخذ شود.

پیری ادامه داد: در زمینه امکانات آزمایشگاهی، رفاهی، ورزشی، برگزاری گفتمان های دینی، کلاسهای قرآن و معارف دینی و نیز توسعه امکانات آموزشی، دانشگاه پیام نور استان طی سالهای اخیر پیشرفتهای قابل توجهی داشته است.

وی اظهار داشت: در بخش فضای فیزیکی، بیش از ۵۰ هکتار فضا برای توسعه مراکز و واحدهای دانشگاهی پیام نور در استان در نظر گرفته شده که البته همچنان نیز این فضاها در حال افزایش است.

وی متوسط سرانه فضای آموزشی دانشگاه پیام نور در کشور را ۱٫۵ مترمربع عنوان کرد و گفت: این سرانه در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان بیش از دو متر مربع است.

وی افزود: با این حال برای رسیدن به حد مطلوب همچنان این فضاها باید افزایش بابد.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: رشته های تحصیلات تکمیلی و دوره دکترا نیز در بعضی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور کشور دایر است که دانشگاه پیام نور زاهدان نیز در تحصیلات تکمیلی رشته کشاورزی از سال قبل دانشجو پذیرش کرده است.

وی ادامه داد: البته بدنبال این هستیم تا در رشته‌های تحصیلات تکمیلی تاریخ، علوم مدیریتی و علوم معارف نیز پس از اخذ مجوز در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان دانشجو پذیرش شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.