متوسط سن دانشمندان ایرانی علوم نوین کمتر از ۴۵ سال است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘محمدرضا مخبر دزفولی’ روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره حکمت مطهر دانشگاهیان افزود: بسیاری از دانشمندان ما که گوی سبقت را از دانشمندان تراز اول دنیا در رشته های مختلف ربوده اند افرادی هستند که در اوایل انقلاب اسلامی متولد شده اند و از فرزندان این انقلابند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر شکل فعالیت و حمایت و دفاع از انقلاب اسلامی با سال های اولیه انقلاب تفاوت پیدا کرده است گفت: اگر افرادی در قبل و در دو دهه اول انقلاب با حضور در جبهه های جنگ تحمیلی و بازسازی کشور جانفشانی کردند امروز جوانان ایرانی در عرصه فعالیت‌های علمی پیشتاز هستند.

مخبر دزفولی ضمن متفاوت خواندن نوآوری و بدعت در دین، خاطرنشان کرد: روحانیان و مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها باید سرمایه گذاری جدی در زمینه امور دینی داشته باشند و حتما میان نوآوری و بدعت هایی که برخی میخواهند در دین ایجاد کنند تفاوت قائل شوند.

وی ادامه داد: شهید مطهری با توجه به تسلط درست بر نیازهای فکری و مبانی اسلامی، نوآوری در دین را به وجود آورد و به بسیاری نیازهای دینی افراد پاسخ داد و تداوم این راه نیز جزو رسالت های مراکزی همچون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد نسل جوان امروز نسبت به افراد متعلق به سه یا چهار دهه قبل، تفاوت سلیقه و نگاه دارد و حتی در برخی موارد دچار شک و دودلی است که این تردیدها باید با مفاهمه و تعامل درست برطرف شود.

به گفته وی جوانان ما امروزه سوالات جدی دارند که عالمان دینی باید برای پاسخگویی به آنها وارد معرکه شوند و علما و اندیشمندان دینی با ایجاد محبت طرفینی و پاسخ دادان به پرسش های جوانان، سلوک دینی را در نسل جوان ایجاد کنند.

مخبر دزفولی به مسوولان توصیه کرد که فضا را برای سوال جوانان باز بگذارند و از پرسش های آنها نهراسند.

وی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته معلم از معلمان خواست تا ضمن تعلیم و هدایت گری کودکان و نوجوانان کشور به ایفای نقش هویت سازی نسل جوان بیش از پیش توجه داشته باشند.

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره حکمت مطهر دانشگاهیان با معرفی و اهدای تندیس و لوح سپاس به ۲۷ اثر برگزیده از میان هزار و ۲۱ وبلاگ ارسالی به کار خود پایان داد.

این جشنواره با محوریت وبلاگ نویسی درمورد آثار، اندیشه ها و شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری در بخش های علمی دانشجویان و اعضای هیات علمی، ادبی، علمی، هنری و بخش ویژه بیداری اسلامی ترتیب یافته بود.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۸۷۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.