متوسط سن زائران عمره مفرده بالاست

۱۹م اسفند ،

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره گفت: در حال حاضر سن زائران اعزامی به عمره مفرده بالاست و در معرض خطرات فراوانی هم قرار دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ «نجف نجفی روحانی» در دیدار با معاون مرکز پزشکی حج و زیارت، سلامت زائران را از مواردی دانست که نمی‌توان مورد مسامحه قرار داد و گفت: اگر سلامتی نباشد، زائر نمی‌‌تواند به اعمال و زیارتش بپردازد و از سفر بهره کافی ببرد.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره، در مورد حذف معاینه پزشکی قبل از اعزام به خاطر کمتر شدن هزینه سفر اظهار کرد: سلامتی برای زائر بسیار مهم است و نباید در این باره صرفه جویی را مقدم بر سلامتی فرض کرد.
 
وی با تأکید بر استحباب عمره ادامه داد: باید اشخاصی برای انجام این عمل مستحبی، اعزام شوند که توان انجام اعمال و مناسک و رفتن به حرم و زیارت را داشته باشند و سبب زحمت دیگران نشوند.
نجفی روحانی با تقدیر از زحمات کادر پزشکی مرکز پزشکی حج در مدینه منوره افزود: در حال حاضر سن زائران اعزامی به عمره مفرده بالاست و در معرض خطرات فراوانی هم قرار دارند، از این رو باید پزشکانی اعزام شوند که بتوانند نیازهای پزشکی مبتلا به را برطرف کنند.
در ادامه این دیدار ولید دنده‌بر نیز با تشکر از همکاری مسئول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره گفت: در حال حاضر ۵ مرکز درمانی در مدینه فعال است و حدود ۴۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی آن را تشکیل می‌دهند.
به گزارش روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، وی هم بر معاینه پزشکی قبل از اعزام تاکید کرد و گفت: امیدواریم این موضوع مورد توجه جدی زائران قرار گیرد تا بتوانند سفری همراه با آرامش و سلامتی داشته باشند.
وی با اشاره به حضور متخصصان داخلی، قلب و زنان در هر دوره اعزام خاطر نشان کرد: تیم پزشکی اعزامی به گونه‌ای در نظر گرفته می‌‌شوند که توانایی انجام بعضی اقدامات جراحی سرپایی را داشته باشند.
دنده بر تصریح کرد: در صورتی که زائری نیازمند خدمات درمانی بیشتری باشد، از طریق واحد امداد به بیمارستان‌های مدینه منتقل می‌شود و تحت درمان قرار می‌گیرد.
 
وی دربارهٔ چگونگی جذب کادر پزشکی برای اعزام به عمره مفرده نیز توضیح داد: ابتدا با فراخوان کادر مورد نیاز از طریق وب پایگاه اینترنتی این مرکز ثبت نام اولیه انجام می‌شود.
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: پس از بررسی شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان، مصاحبه علمی و عملی گرفته می‌شود که در صورت احراز حد نصاب نمره قبولی در لیست اعزام قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: ابتدا این داوطلبان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و در صورت عملکرد قابل قبول، برای اعزام به عمره مفرده در نظر گرفته می شوند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.