متکان خبر داد: اختصاص۱۲ میلیارد تومان برای توسعه پژوهش و تجهیزات دانشگاه علم‌و صنعت

در مراسم بزرگداشت مقام استاد با حضور وزیرعلوم؛

اختصاص بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی از سوی ریاست جمهوری برای تجهیزات و پژوهش دانشگاهها

خبرگزاری آریا- معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم از اختصاص ۱۲ میلیارد تومان بودجه دولت به عنوان پاداش روز معلم،برای توسعه پژوهش و تجهیزات به دانشگاه علم و صنعت خبر داد.
به گزارش خبرنگار علمی آموزشی آریا، علی اکبر متکان، معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم  ظهرامروز درمراسم بزرگداشت مقام استاد در دانشگاه علم و صنعت  با اشاره به اختصاص بودجه یک و نیم میلیارد تومانی برای ۱۰ دانشگاه برتر که دانشگاه علم و صنعت نیز جزو آنها بوده است،‌ اظهار کرد: در بخش بودجه هزینه‌ای وزارت علوم سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان به دانشگاه علم و صنعت کمک کرد که تنها یکی دو میلیارد آن تکلیفی و بقیه آن کمک وزارت به این دانشگاه بوده است.

 

اختصاص بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی از سوی ریاست جمهوری برای تجهیزات و پژوهش دانشگاهها

معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم با اشاره به تخصیص بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی از سوی ریاست جمهوری به تجهیزات و پژوهش دانشگاهها، گفت: به عنوان پاداش روز معلم، ۱۲ میلیارد تومان از این مبلغ برای توسعه پژوهش و تجهیزات به دانشگاه علم و صنعت اختصاص یافت که تقریبا یک دوازدهم کل این بودجه است.

وی در ادامه افزود: در مجموع فقط در اسفندماه سال گذشته چیزی حدود ۴ میلیارد تومان به دانشگاه علم و صنعت کمک شد.
متکان همچنین با اشاره به رشد ۳۶ درصدی بودجه دانشگاه علم و صنعت در سال جاری، گفت: بودجه دانشگاه علم و صنعت در سال گذشته ۴۶ میلیارد تومان بود که به جز ۵ میلیاردی که به واسطه متصل شدن پژوهشگاه حمل و نقل به دانشگاه علم و صنعت قرار است ارایه یابد، بودجه این دانشگاه در سال جاری به ۶۳ میلیارد تومان رسیده است. این در حالیست که حداقل رشد درخواستی دانشگاه که توسط دکتر جبل عاملی اعلام شد ۲۵ درصد بوده است.

رشد ۴۵ درصدی بودجه دانشگاه علم‌و‌صنعت در سال جاری

معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم  برای اتصال پژوهشکده حمل و نقل به این دانشگاه خاطر نشان کرد:بااحتساب اتصال پژوهشکده حمل و نقل به د انشگاه علم و صنعت، رشد بودجه این دانشگاه به ۴۵ درصد خواهد رسید.
به گفته وی، مشکل چندانی در مورد بودجه جاری دانشگاه ها وجود ندارد و دولت های نهم و دهم توجه ویژه ای در رابطه با تامین نیازهای جاری مراکز دانشگاهی از خود نشان داده اند.
معاون وزیر علوم با بیان این مطلب که  دانشگاه علم و صنعت تا قبل از روی کار آمدن دولت نهم بیشتر روی فعالیت های سیاسی تمرکز داشت یاد آور شد:این دانشگاه در گذشته از توسعه فیزیکی و بسترسازی مناسب غافل مانده بود که گفتنی است از دولت نهم به بعد این نقیصه جبران شد.
گفتنی است،مراسم بزرگداشت مقام استاد با حضور کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.