مثبت نشان دادن فضای مذاکرات در راستای به چالش کشیدن ایران است

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ۱+۵ به دنبال مثبت نشان دادن فضای مذاکرات است تا اگر در جریان مذاکرات، نمایندگان ایران در مواضعی مانند بحث حق استفاده از فناوری صلح آمیز و یا بحث غنی‌سازی ایستادگی کردند، اظهار کنند که ما قدم‌هایی را برداشتیم و ایران گرایش سازش‌ ندارد.

“حسن لاسجردی” کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهار نظر مقامات فرانسه مبنی بر اینکه ایران محور اصلی نشست شورای حکام آژانس خواهد بود، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در شورای حکام آژانس در حال وقوع است، ایران نیاز به یک رویکرد سازنده و راه‌گشا جهت ارائه در مذاکرات خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین برداشته شدن بعضی تحریم‌ها از بانک‌ها، آمادگی ۱+۵ برای مذاکرات و اظهار نظر “اشتون” مبنی بر اینکه پیشنهادهای سازنده‌ای برای ایران در دست داریم و استقبالی که بسیاری از کشورهای غربی از تغییر دولت تازه داشتند  را می‌توان گامی مثبت برای پیشبرد مذاکرات ارزیابی کرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: بنابراین۱+۵ به دنبال مثبت نشان دادن فضای مذاکرات است تا اگر در مذاکرات نمایندگان ایران در مواضعی مانند بحث حق استفاده از فناوری صلح آمیز و یا بحث غنی‌سازی ایستادگی کردند، اظهار کنند که ما قدم‌هایی را برداشتیم و ایران  گرایش سازش‌ ندارد.

لاسجردی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع به نظر می‌رسد شرایط فعلی، گفتگوها، مواضع و دیدگاه‌ها در این جهت است که دور تازه مذاکرات در یک فضای تعامل مثبت برگزار شده تا قفل مشکلات شکسته شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.