مثلث جدید علیه سوریه شکل گرفت

یک پایگاه عرب زبان از توافق پنهانی آمریکا و عربستان با القاعده یمن برای مشارکت دادن آنها در جنگ علیه نظام سوریه پرده به منظور گسترش ناامنی ها و خشونتها در این کشور برداشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه نهرین نت در مطلبی از توافق سعودی-آمریکایی برای انتقال عناصر القاعده در یمن به سوریه خبر داده است.

این پایگاه بیان کرد: “طارق الفضلی” یکی از رهبران سابق القاعده یمن از توافق عربستان و آمریکا با القاعده با هدف انتقال اعضای القاعده از شهرهای زنگبار و جعار در استان ابین در جنوب یمن به سوریه برای مقابله با نظام سوریه خبر داد.

وی افزود: عقب نشینی اعضای القاعده به طور ناگهانی از شهرهای زنگبار و جعار به توافق مذکور برای انتقال آنها به سوریه برای جنگ علیه نظام بشاراسد مربوط می شود.

الفضلی که یکی از بزرگان قبیله ابین و از رهبران سابق القاعده است، بیان کرد: هدف انتقال اعضای القاعده از یمن به ترکیه برای واردن کردن آنها به سوریه است و علت عقب نشینی ناگهانی گروههای مسلح از ابین و حمله نکردن به آنها هنگام عقب نشینی از سوی نظامیان یمنی و سعودی به این موضوع بر می گردد.

پایگاه نهرین نت می نویسد: منابع یمنی آگاه درباره فعالیتهای القاعده در زنگبار و جعار، دستگاههای اطلاعاتی عربستان و آمریکا را در پس امضای این توافقنامه با رهبران القاعده در یمن دانسته اند.

این پایگاه می افزاید: دستگاه اطلاعاتی سعودی از طریق عناصر نفوذی خود در القاعده موفق به برقراری ارتباط با آنها شده است و ناظران احتمال می دهند که رژیم سعودی القاعده را به حضور در سوریه برای جنگ علیه نظام بشار اسد و برقراری نظام سلفی در سوریه به عنوان اولین گام علیه شیعیان عراق و حزب الله لبنان ترغیب کند.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.