مثل زنبور…ماجرای دختری که در کودکی در خیابان رها شد

۲۹ام بهمن ،

 در معرفی ناشر از این رمان می‌خوانیم: «مثل زنبور» رمانی لطیف و پرکشش دربارهٔ دختری است که مادرش او را در پنج‌سالگی با برادری دوساله در بغل در خیابان رها می‌کند. دختر در خیابان و گاراژ و خانه دیگران و سرآخر در پرورشگاه بزرگ می‌شود. او پس از ازدواج، زندگی‌اش را صرف بزرگ کردن بچه‌های بی‌سرپرست کرده است.

به گفته آزیتا لسانی، مترجم این کتاب، ژیرار براساس سفرش به برزیل و دیدار با زنی که سال‌ها مادرش او را در خیابان رها کرده، رمان «مثل زنبور» را نوشته است. ژیرار که متولد ۱۹۵۴ است، نویسنده معروفی نیست. او تاکنون فقط دو کتاب نوشته که کتاب دوم به تازگی به انتشار یافتن رسیده است. رمان «مثل زنبور» دربارهٔ دختری است که مادرش او را در پنج سالگی با برادر دو ساله‌اش در خیابان رها می‌کند. دختر در خیابان، گاراژ و خانه دیگران و در نهایت در پرورشگاه بزرگ می‌شود. او پس از ازدواج، زندگی‌اش را صرف بزرگ کردن کودکان بی‌سرپرست می‌کند. قهرمان داستان، که از کودکی خود را بی‌پناه و آواره می‌یابد، در بزرگسالی، از هیچ تلاشی برای وقف زندگی خود برای کودکان بی‌سرپرست دریغ نمی‌کند تا سرانجام مؤسسه‌ای را برای انجام این مهم بنیان می‌نهد.

ایزابل ژیرار، نویسنده کتاب «مثل زنبور» در سال ۱۹۵۴ در شهر پاریس متولد شد و بیش از ۲۰ سال است که در شهر شرانت زندگی می کند و در موسسه فنی دانشگاهی آنگولم (IUT) به تدریس زبان انگلیسی مشغول است. این کتاب یکی از پنج نامزد جایزه ادبی مدارس و دبیرستان‌های آنگولم بود که توانست آن را به دست آورد. سال بعد، دومین جایزه را از آن خود ساخت که جایزه ادبی Fcol (فدراسیون شهر شرانت در امور آثار ادبی) نام دارد.

لسانی، مدرس رشته زبان فرانسه در دانشگاه آزاد اسلامی است. پیش‌تر کتاب «مرگ مرموز در کلیسا: پرونده سنت فیاکر» نوشته «ژرژ س‍ی‍م‍ن‍ون‌» با ترجمه او انتشار یافته است. رمان «مثل زنبور» در ۱۶۰ صفحه و به قیمت ۷۵۰۰ تومان توسط نشر آموت انتشار یافته است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.