مجازات ایجاد مزاحمت برای بانوان چیست؟

یک وکیل پایه یک دادگستری، مجازات ایجاد مزاحمت برای بانوان را شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق عنوان کرد.

شهاب تجری در گفت‌وگو با ایسنا، ایجاد مزاحمت برای بانوان در معابر عمومی را طبق ماده ۶۱۹ قانوان مجازات اسلامی «جرم» عنوان کرد و مجازات آن را ۲ تا ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق اعلام کرد.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2017/10/99b8b97c7f0f97100c017f171f3b55c5.jpg

ایجاد مزاحمت برای بانوان جرم است

وی افزود: ایجاد مزاحمت برای بانوان در اماکن عمومی و معابر به صورتی که با عرف و شئونات اسلامی تضاد داشته باشد، جرم محسوب می شود.

تجری، مجازات تعیین شده برای این جرم را بازدارنده ندانست و افزود: علاوه بر این پیگیری این مجازات با توجه به سیستم قضایی و نظامی موجود امکان پذیر نیست، مگر در مواردی که مزاحمت خیلی حاد باشد.

وی افزود: متاسفانه در جامعه اگر برای یک خانم مزاحمت ایجاد و یا حرف توهین آمیزی به او زده شود، به علت سیستم قضایی موجود شخص حوصله و پیگیری این امر را ندارد، زیرا اثبات این جرم کار آسانی نیست.

این وکیل دادگستری، مدت زمان طولانی رسیدگی به پرونده های ایجاد مزاحمت را موجب عدم بازدارندگی مجازات این جرم عنوان کرد و افزود: روند طولانی مدت رسیدگی به این پرونده ها موجب می گردد که بسیاری افراد از رسیدگی به شکایت خود منصرف گردند.

اثبات جرم ایجاد مزاحمت

وی اثبات سخت این جرم را دلیل دیگر عدم پیگیری عنوان کرد و افزود: اثبات این جرم از طریق شهادت شهود یا وقوع جرم در منظر نیروهای انتظامی و ضابطین دادگستری و یا از طریق سایر ادله اثبات دعوا انجام می گیرد و همین امر اثبات این جرم را با مشکل مواجه کرده است.

تجری، آسان کردن اثبات این جرم و از طرف دیگر رسیدگی سریعتر به پرونده های ایجاد مزاحمت را از جمله راه کارهای موثر در کاهش بروز این جرم عنوان کرد و افزود: این امر موجب می گردد مردم رغبت پیدا کرده و خواهان رسیدگی به شکایات خود می گردند.

این وکیل دادگستری اصلاح زیر ساخت های فرهنگی را از جمله دیگر راه های موثر در کاهش موارد این جرم عنوان کرد.

کد خبر :

۶۱۷۳

تا این لحظه ۱۲نظر ثبت شده
  1. سارا:

    من یک مورد مزاحمت دارم ک اون پسر تو جاهای خلوت مزاحمم میشه و سابقه داره و من میترسم ازش ولی چون شاهد ندارم ترسیدم شکایت کنم و پیروز نشم ب نظرتون میتونم کاری کنم یا ن؟؟

  2. فاطمه:

    سلام با همسایمون دعوامون شده بود.من و مامانم اومدیم بریم بیرون چند نفر مرد و زن ریختن سرمون و شروع به فحاشی و تهدید کردن.من اومدم بشینم توی ماشین داماد همسایمون دره ماشینو گرفته بود نمیذاشت من سوار ماشین بشم ویا حتی برگردم تو خونه.من گیر افتاده بودم بعدشم یکی از زنای همراشون شن پاشید تو صورتم.الآن من میتونم ازش شکایت کنم؟

  3. علی:

    واقعا جای تاسف داره که هنوزم ما شاهد ایجاد مزاحمت برای بانوان هستیم

  4. پوریا:

    سلام خواستم بدونم اگه مزاحمت ایجاد شده برای بانوان شاکی خصوصی نداشته باشه حکمش چیه؟؟؟

  5. نام شما...:

    ببخشید من چن وقت پیش تو خیابون یه ادم بی خونواده ای مزاحمم شد بعد با نامزدم درگیری داشتند تا اینکه نامزدم دستشو با چاقو زد الان نامزدم بازداشته به نظرتون اگه توی دادگاه بیان کنم که این اقا به من توهین کرد و منو مورد ازار قرار داد توی حکم تاثیری داره؟؟

  6. خانم:

    من مجبورم هر روز مسیر خونه تا محل کارم رو رانندگی کنم روزی نیس که بدون مزاحمت و با خیال آسوده به منزل برسم آیا برای رانندگان مزاحم که برای خانم ها ایجاد مزاحمت می کنند والفاظ رکیک به کار میبرند مجازاتی وجود داره؟

    • پلیس 110:

      بله
      شماره پلاک ماشین را بردارید و با تماس با پلیس ۱۱۰ مورد را گزارش کنید
      اگر چند مورد گزارش در خصوص یک شماره پلاک ثبت شود حکم جلب راننده صادر می شود

  7. Narcisse:

    سلام…
    من چند وقته ک یکی مزاحمم میشه قیافشم عینه دیوونه هاس از ترس بیرون نمیرم متاهلم هستم اونم میدونه ولی ور کن نیس نمیتونمم شکایت کنم از ترس دارم نمیدونم چیکار کنم؟
    کمکم کنین!

  8. وحید:

    خانم هاباید در صورت ایجاد مزاحمت براشون به پلیس شکایت کنن و پرونده تشکیل بدن در غیر این صورت کسانی که ایجاد مزاحمت میکنن تو جامعه احساس امنیت کرده و با خیال راحت تری به مزاحمتشون ادامه میدن. باید اقدام کنین تا مزاحما احساس خطر کرده و لااقل کمی خودشون رو جمع کنن. ابن عدم توجه به شکایت جرأت اونا دو برای ادامه کار بیشتر میکنه.

  9. بهار:

    اگر خانمی طی چند بار متوالی مرتکب ایجاد مزاحمت در محل کار همسرش شود چه حکمی دارد

  10. س ن:

    این کار نیاز به حمایت نیروی بسیجی میخواد امیدوارم همکاری کنن

  11. زهرا:

    من‌دوچرخه‌سوارم و در خیابان فتحی‌شقاقی غرب‌به‌شرق در پی‌مزاحمت ماشینی که منجر به تصادف و زمین خوردن من و باعث شکستگی آرنج و زخم و کبودی در ناحیه‌پا شد به ۱۱۰ گزارش‌دادم و پیگیری تصادف رو در کلانتری‌یوسف‌آباد داشتم ولی درنهایت من مقصر اعلام شدم به‌خاطر ازدست دادن تعادل‌دوچرخه. درحالی‌که ماشین ۳بار از پشت‌سر سپر رو نزدیک دوچرخه گرفته بود و من فاصله می‌گرفتم ولی در نهایت وقتی‌کنارونزدیک و مماس با‌من حرکت می‌کردن درحالی که حتی نمی‌شد رکاب زد آیینه با فرمون دوچرخه برخورد کرد و من افتادم.
    سوال اول اینکه من باید گزارش تصادف می‌دادم یا مزاحمت؟ و این که الآن که رای هم داده شده چه کاری باید انجام بدم؟
    ممنون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.