مجازات مستقلی برای جرم زمین خواری پیش بینی نشده است

۲۰ آبان ،

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: مجازات مستقلی برای جرم زمین خواری پیش‌بینی نشده است و قضات بر اساس نوع جرم برای مجرم تصمیم می‌گیرند.

غلامرضا عربگری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه  زمین خواری مردم را نسبت به مالکیت در اموال خود به بی اعتمادی و عدم ثبات سوق می‌دهد، اظهار داشت: بحث زمین خواری یکی از معضلاتی است که هم سبب هدر رفتن اموال عمومی و اموال متعلق به بیت المال می‌شود و هم بی اعتمادی را در مردم نسبت به مالکیتشان بروز می‌دهد.

این حقوقدان ادامه داد: در اصل ۴۹ مال نامشروع  بحث زمین خواری مورد  تاکید قرار گرفته است که بر این اساس زمین خواری، پول خواری، قمار، رشوه، اختلاس و …به شمار می‌روند و بر مبنای این اصل قانونی با مجرمان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به برخورد قاطع دستگاه قضا با مجرمان زمین خواری افزود: در حال حاضر قوه قضاییه با قاطعیت و جدیت همه بحث زمین خواری را پیگیری و تا حد زیادی توانسته جلوی سو ءاستفاده هایی که در این زمینه  رخ می‌دهد را بگیرد.
 
عربگری در ادامه مطرح کرد: مجازات مستقلی برای جرم زمین خواری پیش‌بینی نشده است و  قضات بر اساس نوع جرم برای مجرم تصمیم می‌گیرند.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه عده ای با سوءاستفاده از عدم نظارت مدیران بخش‌های دولتی مرتکب زمین خواری می‌شوند خاطر نشان کرد: این اشخاص از طریق جعل و مستند سازی غیر واقعی مالکیت‌های مجعول را برای خود ایجاد و به هرشکلی که توانسته‌اند به اموال عمومی دست درازی می‌کنند.

وی در پایان گفت: در کنار این نوع سوء استفاده‌ها راهکار‌ها و سازو کارهای قانونی بسیار محکمی برای برخورد با متخلفان در قوانین پیش بینی نشده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.