مجالس عروسی عامل اصلی گسترش شوهای مبتذل خانوادگی

۰۷م آذر ،

وی ادامه داد: این اشخاص با پخش و تهیه ی تصاویر و فیلم های مبتذل از مجلس مختلف، سی دی هایی در قالب شوهای مبتذل با روابط نامربوط و نامشروع برای کسب و افزایش سرمایه ی خود سو استفاده می کنند.

قرایی مقدم تاکید کرد: اشخاص حاضر در چنین میهمانی هایی متوجه سو استفاده اشخاص سودجو از عکس و تصاویرشان برای تهیه ی شوهای مبتذل نمی شوند.

وی افزود: متأسفانه با گسترش این فرهنگ غلط در جامعه اشخاص سودجو و دلالان مفاسد اجتماعی با فروش این شوها در بازار سود بسیاری را بدست می آورند.

قرایی مقدم با اشاره به روش های گوناگون در ارتباط با این موضوع گفت: در بعضی از مواقع از این تصاویر و فیلم ها برای اخاذی از دختران و زنان سو استفاده می کنند.

وی افزود: آنها برای حفظ آبروی زندگیشان و کسب زندگی آرام، با پرداخت پول بسیار و بهای سنگین در دام اشخاص سودجو می افتند.

قرایی مقدم با تایید بر این موضوع گفت: مردان و پسران با مواجه جواب منفی دختران با تهیه و پخش عکس، تصاویر و فیلم هایی در سی دی، اینترنت و یا با بلوتوث برای انتقام در اختیار اشخاص سودجو و دلالان مفاسد اجتماعی قرار می دهند.

وی با اشاره به عواقب و اثرات مخرب وجود این شوها در جامعه گفت: پخش تصاویر و شوهای مبتذل در اینترنت و سطح جهان به سبب اعتقاد مردم به مسائل دینی و فرهنگی برای حفظ ناموسشان، وجود جایگاه ویژه ی دختران در جامعه، تعصب و توجه نسبت به آنها با تخریب جایگاه دختران در جامعه، خانواده ها و جامعه نیز آسیب بسیار می بینند.

قرایی مقدم در خصوص عامل اصلی در ایجاد این آسیب ها گفت: حضور آزاد و رها دختران با پوشش و ظاهری نامناسب در معرض دید نامحرمان با بی توجهی به اعتقادهای مذهبی و عرف جامعه بدون توجه به سو استفاده اشخاص سودجو در میهمانی های خصوصی عامل گسترش تصاویر وشوهای مبتذل در جامعه است.

وی گفت: حضور زنان و دختران با ظاهر نامناسب در معرض دید نامحرمان و بیگانگان سبب ایجاد ضربه ی روحی، روانی، اقتصادی، اعتقادی و مذهبی بر جامعه می گردد.

قرایی مقدم در ارتباط با آسیب های احتمالی بر خانواده و جامعه گفت: حضور دختران قربانی دلالان شوهای مبتذل در خانواده سبب آسیب پدر و مادر، برادران و خواهران اقوام و آشنایان، تخریب خانواده و جامعه می گردد.

وی افزود: در حقیقت با گسترش این معضل بزرگ در جامعه بستری برای فحشا، فساد اجتماعی و ایجاد آسیب های اجتماعی دیگر مانند اعتیاد، دزدی و قتل فراهم می گردد.

قرایی مقدم با اشاره به تاثیر این آسیب ها بر قشرهای مختلف جامعه گفت: در طبقات مرفه، قشر ثروتمند، مناطق بالاشهر به سبب حضور بیشتر آنها با ظاهری نامناسب در مجالس مجلل بدون کنترل و نظارت اجتماعی، عدم اعتقاد به باورهای مذهبی با افزایش و امکان برگزاری این مجالس، مورد سو استفاده بیشتر از سوی دلالان مفاسد اجتماعی قرار می گیرند.

وی افزود: به سبب وجود بعضی از ممنوعیت ها برای حضور و کنترل پلیس در مجالس خصوصی و خانوادگی برای پیشگیری از بی نظمی در جامعه، اشخاص سودجو با توجه به جو حاکم با تهیه و توزیع شوهای مبتذل سو استفاده می کنند.

قرایی مقدم افزود: با تقویت باورهای مذهبی، تقویت حجاب و عفت مادران به عنوان الگوی مناسب برای فرزندانشان، حضور دختران با پوشش و ظاهری مناسب در جامعه، حفظ و تقویت جایگاه پدران در خانواده، کنترل دولت نسبت به برگزاری میهمانی ها در مکان های عمومی مانند تالارها با اجرای قانون و مقررات باید از ایجاد آسیب های احتمالی جلوگیری شود./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.