مجتمع پژوهشی پتروشمی در ارتفاع ۱۶۰۰ متری ساخته می گردد؟

۱۶م دیماه ،

یکی از خوانندگان خبرآنلاین با نام سیاوش نوشته بود:«شهرداری منطقه یک تهران، در۴ سال اخیر بدون در نظر گرفتن بافت غیر تجاری و مسکونی منطقه در تمام ناحیه های این منطقه اجازه ساخت مجتمع های تجاری و اداری صادر کرده است. شهرداری تغییر کاربری مسکونی به اداری راحتی در کوچه هایی که ۳ متر عرض دارند می دهد. آقایان شهردار ۲ یا ۴ منطقه تهران را اداری تجاری کنید نه همه مناطق تهران را. سبب اصلی گرانی زمین و ملک و … همین تبدیل شدن مسکونی به تجاری است، آخر در ارتفاع بالای ۱۴۰۰ تهران شرکت و ارداره دولتی چیکار میکند؟ به عنوان مثل خ نیاوران خ یاسر، خ بوکان خ کوهستان مجتمع پژوهشی پتروشمی در ارتفاع ۱۶۰۰ متری احداث شده است.»
مهندس داودی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک در پاسخ به مشکل مطرح شده این خواننده گفت:« اگر شهروندان منطقه یک درمحله های خاصی ملاحظه کرده اند در گذر ۳ متری مجتمع تجاری و اداری ساخته شده است به ما اطلاع دهند تا به آن رسیدگی کنیم. زیرا مطمئن هستم که امکان وجود چنین مواردی وجود ندارد. شهرداری نیز به هیچ عنوان درگذرهای ۳ متری مجوزساخت مجتمع های تجاری و اداری صادر نمی کند. اما اگراین شهروندمطلع می باشند که چنین تخلفاتی وجود دارد اطلاع بدهند تا بررسی شود.»
و ی افزود :«مجتمع ها مساحتی بالای هزار متررا می طلبند. زمانی که قراراست مجتمعی بالای هزار متر مساحت داشته باشد. بی شک باید گذر و راه های دسترسی آن نیز به همان اندازه وسیع باشد تا بتوانند نیازهایش را برآورده کند. ازسوی دیگرتغییرکاربری مسکونی به تجاری یک پروسه ای خاص و زمانبری است. صدورمجوزطبق طرح تفصیلی صورت می گیرد. اینگونه نیست که شهرداری تصمیم بگیرد که امسال فلان تعداد مجوز تجاری صادر کند.تعداد مجوزهای براساس درخواست متقاضیان درسال صادر می گردد. ممکن است یک سال متقاضی کم باشد و شهرداری کمترمجوز صادر کند و یا اینکه ماجراعکس شود. اگرکسی هم بخواهد کاربری مسکونی را تجاری کند دیگر کاراز حوزه اختیارات شهرداری منطقه نیز خارج می گردد وبه مراجع بالاتروکمیسون ماه ۵ سپرده می گردد.»
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک دربارهٔ مجتمع پژوهشی پتروشمی نیز گفت:«مجتمع اداری اشاره شده حدود ۱۵ سال است که ساخته شده است. ازاین رو زمان ساخت آن بیش از ۴ سال است. ازسوی دیگرپروانه ساخت خط تراز تا مساحت هزارو ۸۰۰ متر توسط شهرداری منطقه صادرمی شود. ازسوی دیگر صدورمجوز ساختمان را کاربری و طرح تفصیلی آن تعیین می کند. به عنوان مثال درطرح تفصیلی منطقه ای که این برج در آن قرار دارد دیگر اجازه ساخت و ساز مسکونی داده نمی شود.»
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.