مجسمه معراج در یکی ازبزرگراه های تهران نصب می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد شوشتری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: جنس مجسمه معراج از سنگ است که سنگ مورد نظر انتخاب شده و مجسمه ساز نیز مشخص شده است .

وی با بیان اینکه استاد شیخ الحکمایی بر روی این طرح کار خواهد کرد اظهارداشت: ارتفاع این مجسمه ۶متر است و در نظر داریم که آن را در یکی از اتوبان های بزرگ تهران قرار دهیم .

شوشتری با اشاره به برگزاری چهارمین سمپوزیوم بین المللی مجسمعه سازی در تهران گفت: این سمپوزیوم کار خود را از اواخر شهریور ماه آغاز کرد و تا ۱۶ مهر ادامه دارد .

به گفته وی هشت نفر از کسانی که دراین سمپوزیوم مشغول به فعالیت هستند از استادان مطرح کشور مکزیک ، اسپانیا، ترکیه و غیره هستند .

وی ادامه داد: آثار ۱۱ نفر از دانشجویان برای این سمپوزیوم برگزیده شد و ۱۲ نفر از اساتید ایرانی نیز در این سمپوزیوم فعالیت می کنند .

رئیس سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه تمامی آثاری که در این سمپوزیوم تکمیل می شوند در سطح شهر کار خواهند شد افزود: ۴ اثر در اراضی عباس آباد و تعدادی از آثار نیز در باغ موزه قصر نصب خواهند شد .

ساخت موزه مجسمه های تهران در بوستان ولایت

مجتبی موسوی ،مدیر اداره حجم سازمان زیبا سازی شهر تهران و دبیر چهارمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی نیز با بیان این که ایجاد موزه مجسمه های تهران در دستور کار است و قرار است که در فاز بعدی توسعه بوستان ولایت احداث شود گفت:طی پیگیری های صورت گرفته آخرین نتیجه این بود که در فاز بعدی توسعه بوستان ولایت قطعه زمینی برای ایجاد موزه مجسمه های شهری در نظر گرفته شود و همه امکانات پیش بینی شود .

وی با بیان اینکه پیش از این احداث موزه در دستور کار بود افزود: هم اکنون این موضوع جدی تر دنبال می شود و آثاری که قابلیت نگه داری در موزه را دارند به این مکان منتقل خواهد شد .

موسوی اضافه کرد: تا زمان بهره برداری از این موزه آثار ارزشمندی که قرار است به موزه منتقل شود در نگارخانه برگ نگه داری خواهد شد .

وی ادامه داد: از آثار مجسمه سازی قدیمی قالب گیری کردیم و به محض اینکه بدل آنها تهیه شود مجسمه های اصلی به موزه منتقل خواهند شد .

دبیر چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران با اشاره به برگزاری این سمپوزیوم در تهران افزود: برابر برنامه ریزی های انجام شده این سمپوزیوم به صورت بین المللی در حال برگزاری است که از سیاست های اصلی برگزاری آن ارتقای هنر مجسمه سازی در کشور است .

وی در ادامه افزود: در راستای همین سیاست ها سمپوزیوم اول با مصالح متعددی از جمله آهن ، چوب ، سنگ و موارد دیگری مثل پی وی سی برگزار شد و سمپوزیوم دوم تخصصی تر و تنها با مصالح آهن انجام شد .

وی با بیان اینکه در سمپوزیوم سوم و چهارم ازسنگ استفاده شده است گفت: کشور ما دارای منابع متعدد سنگی است که می تواند برای مجسمه سازی از آن بهره برد .اما متاسفانه تا کنون سنتی به نام مجسمه سازی با سنگ در کشور نداشتیم .

وی با اشاره به اینکه چهار سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران از ۲۷ شهریور آغاز شده و تا ۱۶ مهرماه ادامه دارد اظهارداشت: در این سمپوزیوم دانشجویان نیز حضور دارند که بحث رقابت برای آنها وجود نداشته و صرفا جنبه آموزشی دارد.

به گفته وی ۳۰۰هنرمند در سمپوزیوم شرکت کردند که از این تعداد سه نفر برگزیده و معرفی خواهد شد.

موسوی خاطر نشان کرد : تمام آثاری که در سمپوزیوم های گذشته تولید شد در فضاهای شهری قرار گرفت به عنوان مثال در سمپوزیوم سوم همه آثار در محل برج میلاد گذاشته شد و در این سمپوزیوم نیز که در باغ موزه قصر در حال اجرای است آثار آن در همین فضا نصب می شود .

دبیر چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران ادامه داد: عمده آثاری که در سمپوزیوم ها تولید می شوند باید درفضای پارک ها و بوستان ها و اماکنی با خصوصیات پارکی نصب شوند .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.