مجلات معتبر خارجی خواستار چاپ مقالات کنگره نانو در ایران هستند

ˈعلیرضا اشرفیˈ یکشنبه شب در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره بین المللی نانو در دانشگاه کاشان و در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: با توجه به جایگاه نهم جمهوری اسلامی ایران در علوم و فناوری نانو و وجود ظرفیت های علمی بالا در کشور، بسیاری از کشورها متقاضی ایجاد ارتباط های علمی با ما هستند.

وی افزود: برخی از میهمانان این کنگره از کشورهای آفریقایی و آسیایی بدون دعوتنامه رسمی و با کسب اطلاع از طریق پایگاه های اطلاع رسانی در این کنگره شرکت کرده و با علاقمندی دستاوردهای علمی ارایه شده در این کنگره را رصد می کنند.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی نانو تاکید کرد: برخی از مجلات معتبر خارجی آمریکایی و اروپایی مانند ˈژورنال فناوری نانوˈ در کانادا و انتشارات ˈاشپینگرˈ آلمان تقاضای انتشار مقالات این کنگره را با هزینه خود داشته و حتی موسسه انتشارات ˈاشپینگرˈ کتابی را به چاپ مقالات این کنگره اختصاص داده است.

اشرفی افزود: اما بهترین مقالات این کنگره در مجلات تخصصی نانو در داخل کشور به چاپ رسیده و تعدادی از آنها نیز به مجلات معتبر بین المللی ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به شرکت حدود یکهزار مقاله در این کنفرانس افزود: برخی از مقالات در سطح بسیار بالایی بوده و بهترین متخصصان حوزه علوم و فناوری نانو آنها را تدوین کرده اند.

وی همچنین به داوری دقیق مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره اشاره و بیان کرد: در مرحله نهایی و پس از داوری های علمی، داوری اخلاق نیز انجام شد و ۱۵ مقاله به دلیل بی توجهی در ارجاعات و نقل مطالب از راهیابی به کنگره محروم شدند و در نهایت از میان دو هزار و ۳۰۰ مقاله ارسال شده، حدود یکهزار مقاله پذیرفته شدند.

چهارمین کنگره بین المللی نانو از روز شنبه هجدهم شهریورماه سالجاری به مدت سه روز با حضور حدود ۹۰۰ اندیشمند و محقق داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار می شود.

۱۷۲۴/۷۴۳۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.