مجلس اجرای قانون ۳درصد استخدام معلولان را پیگیری می‌کند

فاطمه آلیا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: از سال ۸۳ تا کنون که قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در مجلس به تصویب رسیده ، بسیاری از مفاد این قانون از سوی دستگاههای دولتی اجرایی نشده است بطوریکه مهمترین نقص آن نیز عدم رعایت قانون ۳درصد استخدام معلولان بوده است.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون هر ساله باید ۳ درصد از استخدامیهای دستگاههای دولتی به معلولان اختصاص پیدا کند ، تاکید کرد: این درحالی است که تعداد معلولان استخدام شده طی ۷ سال گذشته بسیار کم بوده است.

رئیس فراکسیون معلولان مجلس گفت: دو سال قبل ۳۴۸ معلول در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش قبول شدند اما از همان زمان مسئولان از استخدام این افراد سر باز زدند.

به گفته وی ، پیگیریهای زیادی از سوی سازمان بهزیستی و همچنین فراکسیون معلولان انجام شد اما متاسفانه تا کنون هیچ فرد معلولی در آموزش و پرورش مشغول به کار نشده است.

آلیا با اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری حکم بر استخدام معلولان صادر کرده است، افزود: این وزارتخانه به هر نوعی شده از استخدام طفره می رود بطوریکه حکم دیوان نیز تا کنون عملی نشده است.

وی اظهار داشت: در مجموع فراکسیون معلولان مجلس پیگیری اجرای این قانون و همچنین استخدام معلولان پذیرفته شده در آموزش و پرورش را بشدت پیگیری و در اولویت برنامه های خود قرار می دهد.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. اصغر علیزاده شیخ احمدلو:

    اینجانب در سال ۱۳۸۹ در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قبول شدم و تمام مراحل را طی کردم اما بدون دلیل خاصی رد شدم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.