مجلس از گسترش مناسبات و همکاریهای ایران و قرقیزستان حمایت می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر دارایی جمهوری قرقیزستان با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و پیروزی الماز بیک آتامبایف، روند توسعه دموکراسی را در این کشور مثبت و دلگرم‌کننده خواند و برای ادامه پیشرفت و آبادانی قرقیزستان در آینده ابراز امیدواری کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با خوب و دوستانه توصیف کردن روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان گفت: مناسبات دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی رو به رشد است و باید با در نظر گرفتن همه ظرفیتهای موجود این روابط را تا بالاترین سطح ممکن افزایش داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشتراکات دینی و راهبردی دو کشور، لزوم تقویت همکاریها و رایزنیهای متقابل را یادآور شد و افزود:‌ مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به نقش مراودات پارلمانی در توسعه و گسترش روابط میان کشورها، از هر گونه گسترش مناسبات و همکاریها در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور حمایت می کند و آن را ضروری می‌داند.

در ادامه این دیدار عاقل بیک جبارف وزیر دارایی جمهوری قرقیزستان نیز  با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفتگو با مسئولان ایرانی، روند توسعه همکاریهای دو کشور را در زمینه‌های مختلف، مفید و رو به رشد توصیف کرد و گفت: ظرفیتهای مختلفی برای گسترش روابط در زمینه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور وجود دارد که باید از همه آنها بهره گرفت.

وی با اشاره به اهتمام رهبران سیاسی کشور متبوع خود به توسعه و گسترش روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری قدرتمند و اسلامی در منطقه، بر لزوم افزایش همکاریها و تعاملات دوجانبه و منطقه‌ای تأکید کرد.

وزیر دارایی قرقیزستان در ادامه با تجلیل از پیشرفتها و موفقیتهای ملت ایران در عرصه‌های مختلف، بهره‌مندی کشور خود را از این دستاوردها خواستار شد.

وی در پایان این دیدار افق روابط دو کشور را در زمینه‌های علمی، فنی و اقتصادی روشن خواند و برای افزایش مبادلات دوجانبه ابراز امیدواری کرد.

/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.