مجلس اعلام کرد؛ اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس منعی برای شرکت در انتخابات ندارند

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > مدیریت ورزش – فارس نوشت:

طبق اصل ۱۴۱ قانون اساسی عضویت در شورای شهر و نمایندگی مجلس شغل دولتی محسوب نمی‌شود و کاندیداها برای حضور در انتخابات فدراسیون‌ها مشکلی ندارند.
پس از اعلام سازمان بازرسی مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون‌ها و همچنین کمیته ملی المپیک شرکت کنند، بنابراین تعدادی از انتخابات فدراسیون‌ها از جمله تکواندو و تیراندازی به تعویق افتاد.
بر این اساس قرار شد تا استعلامی از مجلس صورت بگیرد و نظر نهایی نمایندگان هم به فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و همچنین کمیته ابلاغ شود.
در استعلام مجلس اعلام شد که نمایندگی مجلس و عضویت در شورای شهر شغل دولتی محسوب نمی‌شود و طبق اصل ۱۴۱ قانون اساسی، نمایندگی مجلس شغل محسوب نمی‌شود و شورای نگهبان هم با این موضوع موافق بوده، بنابراین مهدی هاشمی می‌تواند در انتخابات کمیته و فدراسیون تیراندازی ثبت‌نام کند. البته موضوع دربارهٔ اعضای شورای شهر کمی متفاوت بوده و آنها قانونی در خودشان دارند مبنی بر اینکه اعضای شورای شهر نمی‌توانند در مکانی دولتی خدمت کنند.
طبق قانون، ریاست فدراسیون شغل محسوب نمی‌شود و به نظر می‌رسد هیچ کدام از اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس منعی برای شرکت در انتخابات ندارند.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.