مجلس با ساخت فیلم جنجالی *لاله* کنار آمد.

علی مطهری اعلام کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ساخت فیلم سینمایی “لاله” به شرط در نظر گرفتن نکات مطرح شده درباره فیلمنامه موافق است اما این توافق موجب نمی‌شود سوابق اسدالله نیک‌نژاد در هالیوود دور از نظر بماند.

 

lalehSadigh

 

به گزارش “۱ پارس” به نقل از مهر, علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر درباره سرانجام ساخت فیلم سینمایی “لاله” به گفت: من به نمایندگی از کمیسیون فرهنگی مجلس فیلمنامه “لاله” را خواندم و نظر خود را به کمیسیون اعلام کردم. مشکل اصلی این فیلم تفکر فمینیستی حاکم بر این فیلم و القاء جامعه مردانه و تقابل زن و مرد در جامعه ایران است.

 

این اشکالات را به مسئولان مربوط در وزارت ارشاد اعلام کردیم و آنها قول به اصلاح آن دادند. وی در ادامه با تأیید ضمنی قطعی شدن ساخت “لاله” افزود: از همین‌رو باید منتظر نشست و نظاره کرد که این فیلمنامه در اجرا چگونه از آب درمی‌آید و بعد درباره آن قضاوت کرد.

 

مجلس قدرت اجرایی ندارد؛ نظارت می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نکته که این فیلم در حالی به مرحله تولید می‌رسد که با توجه به حساسیت‌های کمیسیون فرهنگی انتظار می‌رفت پروژه در مرحله پیش‌تولید متوقف شود، گفت: کار مجلس، گذشته از قانون‌گذاری، نظارت است و مجلس قدرت اجرایی ندارد.

 

اگر فیلم نامناسبی مجوز اکران بگیرد مجلس می‌تواند به وزیر تذکر دهد یا از او سئوال کند و یا حتی او را استیضاح و برکنار کند. نماینده مردم تهران در ادامه افزود: البته ناگفته نماند که سابقه اسدالله نیک‌نژاد کارگردان فیلم “لاله” در هالیوود و فیلم‌هایی که وی تا کنون ساخته است مسئله‌ای جداگانه و قابل بحث و بررسی است.

 

مطهری در پایان افزود: باید دید که اساسا سیاست وزارت ارشاد برای همکاری با این گونه افراد، بدون آنکه از گذشته خود تبری جسته باشند، هست یا نه و آیا می‌خواهیم سرنوشت سینمای کشور را به دست این گونه افراد بدهیم، یا این یک استثناست؟

 

“لاله” بدون دست‌انداز می‌تازد

اظهارات علی مطهری مبنی‌بر توافق ضمنی کمسیون فرهنگی با کلید خوردن پروژه سینمایی لاله و موکول کردن اعلام نظر به پس از ساخته شدن فیلم در حالی است که اظهارات هفته گذشته جواد شمقدری مبنی‌بر قانع شدن مجلس درباره این پروژه با واکنش تند اعضا کمسیون فرهنگی و حتی تکذیب ادعای رئیس سازمان سینمایی کشور مواجه شده بود.

 

نکته جالب توجه اینکه هم‌زمان با این گفته‌های متفاوت و گاه متناقض مسئولان فرهنگی، پروژه پیش تولید فیلم سینمایی “لاله” بدون هیچ دست‌اندازی تا به امروز طی شده‌است و طبق اعلام عوامل احتمالاً به زودی کلید خواهد خورد و در جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر شاهد رونمایی از ‌آن خواهیم بود.

فرهنگ و ادب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.