مجلس برای معافیت‌ مالیاتی اتحادیه‌های صنفی و تعاونی تعیین تکلیف کرد

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
معافیت‌های پیش‌بینی شده در قانون مالیات برای اتحادیه‌های صنفی و تعاونی، ‌شرکت‌های تعاونی معدنی، فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در روستاها، درآمد روستائیان از صنایع دستی و مالیات شرکت‌های حاضر در بورس به عنوان مالیات به نرخ صفر منظور می گردد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) برای معافیت‌ مالیاتی اتحادیه‌های صنفی و تعاونی تعیین تکلیف کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مقرر کردند معافیت‌های پیش‌بینی شده در قانون مالیات برای اتحادیه‌های صنفی و تعاونی، ‌شرکت‌های تعاونی معدنی، فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در روستاها، درآمد روستائیان از صنایع دستی و مالیات شرکت‌های حاضر در بورس به عنوان مالیات به نرخ صفر منظور شود.

در این مصوبه همچنین پیش‌بینی شده که ارائه اظهارنامه مالیاتی، دفاتر و یا اسناد و مدارک مربوطه در موعد مقرر در ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می‌کند، شرط برخورداری از نرخ صفر و هر گونه معافیت یا مشوق مالیاتی مندرج در این قانون و یا سایر قوانین است و درصورت عدم ارائه اظهارنامه، دفاتر و یا اسناد و مدارک مذکور، مودی مطابق احکام و ضوابط این قانون مشمول مالیات، جریمه و مجازات مقرر در این قانون می‌شود.

در این مصوبه همچنین پیش‌بینی شده که اجرای این حکم در خصوص درآمد اشخاص حقیقی حاصل از کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل به صورت تدریجی و با ایجاد ظرفیت‌های اجرایی، اداری و حسب اعلام سازمان امور مالیاتی کشور خواهد بود.

در تبصره دیگری از این مصوبه آمده که معادل اعتبار مالیاتی محاسبه شده به نرخ صفر موضوع این ماده از محل اعتبار جمعی خرجی که همه ساله در بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود به حساب اشخاص مذکور منظور می‌شود.

اعتبارات موضوع این تبصره تخصیص یافته تلقی می‌شود و در صورتی که اعتبارات مورد نیاز در یک سال مالی بیشتر از مبلغ مصوب در قانون بودجه کل کشور همان سال باشد مبلغ اعتبار جمعی خرجی یاد شده و متقابلا منابع مربوطه، با پیشنهاد وزارت اقتصاد و تصویب هیات وزیران و تصویب مجلس قابل افزایش است.

نمایندگان مجلس در ادامه همچنین بند ۴۰ لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع کردند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.