مجلس به کاهش زمان معاینه فنی خودروها توجه نمی کند

ˈ علی محمد شاعری ˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هنوز با وجود پیگیری های متعدد از سوی سازمان محیط زیست و مراکز معاینه فنی خودروها در مجلس هنوز تغییری در مصوبه مربوط به زمان تعیین شده معاینه فنی خودروها ایجاد نشده است.

وی اظهار داشت: تاکنون پیشنهاد های زیادی از سوی سازمان محیط زیست مبنی بر کاهش زمان معاینه فنی خودروها به صورت مکتوب به فراکسیون محیط زیست ، کشاورزی و بهداشت مجلس ارایه شده است . براین اساس پیشنهاد شده است که زمان معاینه فنی از پنج سال به حداقل دو سال کاهش یابد اما متاسفانه هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست تاکید کرد: آلودگی هوا یکی از مشکلات و معضلات شهرهای بزرگ کشور است و خوشبختانه در چند سال اخیر فعالیت های زیادی در زمینه کاهش آلودگی هوا انجام شده است که اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا در هشت کلان شهر کشور یارزترین این فعالیتهاست.

وی ادامه داد: متاسفانه مجلس در سال ۸۹ لایحه پنج ساله شدن معاینه فنی خودروها را تصویب کرد که بسیار غیر منتظره بود و از آن زمان تاکنون سازمان محیط زیست در تلاش است تا مجلس را متقاعد کند که پنج ساله شدن معاینه فنی خودروها به ضرر شهرهای بزرگ است و آلودگی بیشتر هوا را به دنبال خواهد داشت اما تاکنون نتیجه ای به دست نیامده است.

شاعری از نمایندگان مجلس درخواست کرد که یا این مصوبه را لغو کند یا این که زمان معاینه فنی خودروها را کاهش دهند .

وی گفت : پنج ساله شدن معاینه فنی خودروها کار درستی نیست . معاینه فنی در تمام دنیا یک ساله و در نهایت دو ساله است در حالی که در کشور ما پنج ساله شده است حداقل باید برای کلان شهرها استثنا قائل شد.

علمی **۹۰۱۴**۱۵۸۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.