مجلس/ تسلط دولت بر بانک مرکزی به نفع اقتصاد کشور نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ضروری بود به جای طرح موضوع الحاق بانک مرکزی به دولت، باید بحث استقلال کامل آن از هیئت دولت مطرح می‌شد، گفت: تسلط دولت بر بانک مرکزی قطعا به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود.

میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضوع الحاق بانک مرکزی به وزارت اقتصاد گفت: حفظ استقلال بانک مرکزی به منظور تصمیم‌گیری‌های کارآمد این نهاد از ضروریات بوده و الحاق به دولت و تحت نظارت قرار گرفتن آن در دنیا اقدامی مطرود است.

وی در ادامه با بیان اینکه تسلط کامل دولت به بانک مرکزی به نفع اقتصاد نیست، افزود: ضروری بود به جای طرح موضوع الحاق بانک مرکزی به دولت و وزارت اقتصاد باید مبحث استقلال کامل آن از هیئت دولت مطرح می‌شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با بیان اینکه بانک مرکزی باید در قبال انجام وظایف خود باید پاسخگو باشد، خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی بانک مرکزی، حفظ ارزش پول ملی کشور بوده و چنانچه این نهاد از جایی دستور بگیرد که این دستورگیری منجر به ایجاد مشکلات مالی در حوزه فعالیت آن شود، اختلال در انجام وظیفه قانونی است.

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.