مجلس تکلیف را مشخص کرد ؛ مربیان پیش دبستانی و حق التدریسی استخدام می شوند

زهرا تالانی:این مشکلات سبب شد تا هر چند وقت یکبار معلمان در مقابل مجلس تجمع کنند .در این مدت نمایندگان قول رسیدگی به مشکلات معلمان حق التدریس و مربیان پیش دبستانی را دادند و حاجی بابایی هم اعلام کرد که در این باره مطابق خواسته مجلس عمل می کند.
سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون، نحوه استخدام حق التدریسی ها، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی را اعلام کردند.
مطابق اعلام نظر نمایندگان، ظرف دو سال تمامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزش که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، از طریق برگزاری آزمون استخدام می شوند.
نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین و تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش، وضعیت استخدام این معلمان را بعد از رفت و برگشت میان کمیسیون و صحن مشخص کردند.
بر اساس ماده واحده این طرح، دو تبصره به عنوان تبصره‌های ۸ و ۹ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی الحاق می‌‌شود.
طبق تبصره ۸ این طرح، احکام قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب ۸ خرداد ۶۹ به استثنای احکام به دانش‌آموزان دانشسراهای تربیت معلم به قوت خود باقی است.
همچنین دانشجویان ورودی سال ۸۸ مرکز تربیت معلم نیز که طبق مقررات مربوطه مشخص شده‌اند، شمول این حکم می‌شوند.
در تبصره ۹ این طرح نیز وزارت آموزش و پرورش موظف شده در اجرای تبصره ۲ ماده ۵۱ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و بند “ج” ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، حداکثر ظرف دو سال تمامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی خود را که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد ۲ و ۳ قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش، در اولویت استخدام قرار گیرند.

مربیان پیش دبستانی
در مورد مربیان پیش دبستانی نیز مقرر شده که مطابق روال قبل اعم از سیاستگذاری، نظارت، صدور مجوز و تدوین محتوا عمل شود.
۴۵۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. نام شما...:

    چجوری اینهمه معلم حق تدریس و مربی پیش دبستانی دارن.ما که هرچی رفتیم گفتن حق تدریس میگیریم. مربیهای پیش دبستانی هم با آشنا رفتن سر کار. چرا آزمون برگزار نمیشه تا همه شرکت کنن.

  2. بهزاد:

    یه فکری هم به حال ما سرباز معلما بکنین تورو خدا مام گناه داریم دو سال خدمت کردیم در مناطق دور افتاده .حاضرم سی سال هم خدمت بکنم فقط شرایط لازم رو ایجاد کنید
    با تشکر

  3. سمانه:

    سلام کی این استخدامی مربیان پیش دبستان به اجرا در میاد مربی پیش دبستانی هستم با ۱۰ سال سابقه با مدرک فوق لیسانس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.