مجلس خواهان تسریع در اجرای تصمیمات دولت برای مدیریت بازار ارز است

چکیده: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس خواهان تسریع در اجرای تصمیمات دولت برای مدیریت بازار ارز است گفت: در دولت یک نفر تصمیم گیر نیست نظرات مختلف جمع بندی می شود و آنچه به عنوان راهکار از سوی تیم اقتصادی دولت مطرح شده و مدیریتی بر این بازار اعمال خواهد شد.

به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عبدالرضا مصری سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: دغدغه اصلی نمایندگان در هفته‌های اخیر مشکلات اقتصادی کشور بوده و نمایندگان در پی اطلاع از راهکارهای مناسب برای مدیریت این مشکلات هستند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلسه غیرعلنی امروز با حضور وزرای اقتصاد، نفت و معاون رئیس کل بانک مرکزی و معاونت راهبردی رئیس جمهور تشکیل شد که جلسه بسیار خوبی بود.

مصری تصریح کرد: اصرار نمایندگان مجلس بر توجه به تولید ملی، مدیریت و کنترل بازار ارز و ارائه راهکار مناسب است. به همین دلیل نمایندگان کمترین وقت را گرفتند که زمان بیشتری در اختیار دولتمردان باشد که این موضوع به نتایج مطلوبی برسد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که برداشت ما از سخنان دولتمردان نوید حل مشکل در آینده نزدیک را می دهد گفت: مطرح شد که ذخایر ارزی ما خوب و کافی است برای انجام برنامه هایی که در کشور داریم و فروش نفت هم نسبت به ماه های گذشته وضعیت تثبیتی خوبی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: موضوع تخصیص ارز برای مصارف مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفت که ارز دارو و کالاهای اساسی صد درصد تضمین شده است و با نرخ مرجع وارد خواهد شد و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت. همچنین برای بقیه مصارف نیز تمهیداتی از سوی دولت در نظر گرفته شده و به زودی از سوی دولت اعلام خواهد شد که برای سایر نیازهای ارزی مانند واردات کالاهای دیگر تا ارز مسافرتی است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجموعه بحثی که امروز صورت گرفت اگر نتایجی که اعلام شده هر چه زودتر عملیاتی شود رضایت نسبی را در آینده به وجود می‌آورد.

مصری ادامه داد: نیازهای مختلف ارزی کشور در بخش صنعت، کشاورزی، دامداری و نیازهای مختلف دیگر مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم هفته آینده تمهیدات دولت عملیاتی شود تا شاهد مدیریتی همزمان با روز در بازار اقتصاد باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا توضیحات اعضای دولت نمایندگان مجلس را راضی کرد گفت: صحبت دولت این است که مشکل به وجود آمده در بازار ارز در حد خرد است و بازار ارز در سطح کلان از مجاری ذیربط تامین می شود که با توضیحات وزیر اقتصاد مشکل موجود هم در هفته های آینده مدیریت می شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که تیم اقتصادی مجلس آمادگی کامل برای همکاری با دولت دارد ادامه داد: تاکنون همکاری های خوبی صورت گرفته و امروز هم اعلام شد هر نوع قوانینی برای رفع این مشکلات نیاز است حتی به صورت فوریتی از طرف دولت ارائه شود تا خارج از روال معمول در دستور قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه ضمانت اجرایی مباحث مطرح شده از سوی دولتمردان در مجلس تاکید کرد: وظیفه کسی که مسئولیت می پذیرد و مجری کار است شفاف و روشن است و تا آنجایی که من اطلاع دارم در مورد مدیریت جدید بازار ارز نظر رئیس جمهور مثبت است و جلسات متعددی داشته اند.

مصری ادامه داد: مزاحمتی برای بازار ارز ما ایجاد شده که جای نگرانی نیست و در حال مدیریت است و مجلس امیدوار است تصمیماتی که گرفته شده زودتر اجرایی شود.

مصری با بیان این که مجلس خواهان تسریع در اجرای تصمیمات دولت برای مدیریت بازار ارز است افزود: در دولت یک نفر تصمیم گیر نیست نظرات مختلف جمع بندی می شود و آنچه به عنوان راهکار از سوی تیم اقتصادی دولت مطرح شده در صحن غیرعلنی ارائه شد و انشاءالله در آینده گشایشی بر این امر صورت خواهد گرفت و مدیریتی بر این بازار اعمال خواهد شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که تصمیماتی که از سوی دولت گرفته شده در این مقطع کنونی مثبت ارزیابی می شود ادامه داد: قوه مجریه مسئولیت اجرایی کار را بر عهده دارد و انتظار مجلس این است که راهکار اجرایی سریعتر عملیاتی شود و اگر نیازی به قانونگذاری وجود دارد مجلس آمادگی دارد برای رفع مشکلات مردم در خدمت دولت باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص نامه ۱۶۴ نماینده درباره سازمان تامین اجتماعی گفت: امروز تعداد زیادی از نمایندگان در صحن نسبت به این نامه اعتراض داشتند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در خصوص این نامه گفت: این نامه به رئیس جمهور نوشته شده و از ایشان به خاطر ابقای رئیس سازمان تامین اجتماعی تشکر شده است.

مصری ادامه داد: تعدادی از نمایندگان اعتراض داشتند که این نامه جعلی بوده و با عنوان دیگری این امضاها جمع آوری شده است و با عنوان دیگری منعکس شده است.

وی با بیان اینکه هیات رئیسه به دنبال راهکاری است که سازوکار درستی برای جمع آوری امضا برای نامه نمایندگان تدوین شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی اقدام به جمع آوری این امضاها کرده و اگر مشخص شود که کارمند این سازمان با عنوان دیگری امضا جمع کرده و تحت عنوان حمایت از مرتضوی انعکاس داده قطعا برخورد خواهد شد چون جعل محسوب می شود


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.