مجلس دربارهٔ مسکن اجتماعی توجیه نیست

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس از طرح مسکن اجتماعی توجیه نیستند، گفت: پرداخت چند برابر وام خرید مسکن سبب افزایش قیمت می‌شود؛ اما اگر این تسهیلات به ساخت داده شود، مناسب خواهد بود.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) سید بهلول حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: نمایندگان مجلس و به خصوص کمیسیون عمران به نوعی از طرح مسکن اجتماعی که قرار است، جایگزین مسکن مهر شود، توجیه و آگاه نیستند.
حسینی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مجلس موافق صندوق پس‌انداز مسکن که گفته می‌شود قرار است در سایر بانک‌های غیر مسکن راه‌اندازی شود و تا چند برابر وام خرید مسکن پرداخت شود می باشند، گفت: بنده موافق نیستم، چراکه پرداخت وام خرید سبب گرانی مسکن می‌شود.
نماینده مردم میانه در پاسخ به این سوال که چرا در ۸ سال قبل که سقف وام مسکن تغییری نکرد، قیمت مسکن افزایش جهشی داشت، بنابراین نمی‌توان گفت که اگر سقف وام افزایش یابد قیمت مسکن نیز گران می‌شود، ادامه داد: برای افزایش مسکن پارامترهای دیگری نیز دخیل می باشند، بنابراین بنده معتقد هستم که تسهیلات باید به تولید مسکن پرداخت شود.
مخالفت با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن
وی با اشاره به اینکه از ابتدا مخالف اعطای تسهیلات برای خرید مسکن بودم، افزود: بهترین روش برای تولید مسکن و بالا بردن قدرت خرید این است که وام مسکن برای ساخت پرداخت شود و همان وام به خریدار منتقل شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قبل از رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر راه و شهرسازی در یک جلسه‌ای با آخوندی دیداری داشتم که در آن جلسه متوجه شدم وزیر راه و شهرسازی مخالف مسکن مهر است.
اشکالات عمده مسکن مهر
وی ادامه داد: به‌رغم اینکه مسکن مهر جزو دستاوردهای قابل توجه دولت نهم و دهم محسوب می‌شود، اما دو اشکال اساسی را می‌توان به آن وارد کرد.
وی ادامه داد: اولین اشکال اساسی به مسکن مهر گستردگی دایره شمول این طرح بود؛ طوری که هر متقاضی که مسکن نگرفته بود و فاقد مسکن بود مشمول دریافت مسکن مهر شد.
حسینی تصریح کرد: دومین اشکال اساسی به مسکن مهر صدور واگذاری و اجازه خرید و فروش مسکن مهر بود و اگر چه دولت قبلی مخالف واگذاری بود، اما به شکل مشخص این خرید و فروش و واگذاری صورت می‌گرفت.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.